رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: هم اکنون بیش از ۱۵ هزار واحد تجاری غیر مجاز در شهر وجود دارد.
کد خبر: ۲۱۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 13 April 2016

 رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: هم اکنون بیش از ۱۵ هزار واحد تجاری غیر مجاز در شهر وجود دارد.

به گزارش مهر، حسین قره‌باغی در نشستی با خبرنگاران بودجه مصوب سال ۹۵ شهرداری همدان را ۳ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال اعلام کرد که نسبت به رقم مشابه پارسال با ۸ درصد افزایش روبه رو بوده است.

وی گفت: بودجه عمرانی شهرداری همدان نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته و در سال جدید بودجه سرمایه گذاری حذف و به صورت پروژه تعریف می شود.

دفترچه عوارضی شهرداری خالی از هر گونه ابهام تصویب شد

وی با بیان اینکه تعرفه عوارضی سال ۹۵با برگزاری ۲۲جلسه بررسی و در نهایت دفترچه عوارضی شهرداری خالی از هر گونه ابهام تصویب شد، افزود: اخذ تعرفه از اداراتی که هرساله از آن ها تعرفه دریافت می شود نیازمند کار کارشناسی است.

وی با بیان اینکه طبق آسیب شناسی های صورت گرفته ایرادات کار برطرف و دفترچه گویا و شفافی مصوب شد، گفت: ۱۵بهمن ماه این دفترچه به تایید اعضای شورا و وزارت کشور رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تخفیف های دفترچه عوارضی سال ۹۵ عبارت است از این که در سال ۹۵احداث مجتمع های تجاری در لاین دوم، سوم و چهارم شهری با ۴۰ درصد تخفیف صورت می گیرد، عنوان کرد: اعمال محدودیت های تخفیفی برای احداث مجتمع های تجاری در لاین اول وجود ندارد و تخفیفات لحاظ شده در لاین های دوم به بعد موجب ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران خواهد شد.

قره باغی همچنین ادامه داد: موضوع بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون عوارض که مربوط به عوارض پذیری دفاتر بیمه بود نیز رفع شد همچنین صدور مجوز های ساختمانی خاص در توانمند سازی مناطق نیز مورد بررسی قرار گرفت و هشت نقطه از شهر از مزایای توانمند سازی بهره مند شدند.

عوارض ساخت هتل، متل و هتل آپارتمان نیز شامل تخفیف می شود

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با طرح این موضوع که عوارض ساخت هتل، متل و هتل آپارتمان نیز شامل تخفیف می شود، افزود: در سال ۹۵عوارض ساخت هتل های پنج ستاره وچهارستاره و سه ستاره و هتل آپارتمان ها صدرصد حذف شد و برای توسعه زیباسازی اماکن مسکونی و تجاری قرار بر این شد که تعمیرات جزئی واحدهای تجاری و مسکونی صدرصد شامل معاف از پرداخت عوارض شهرداری شوند.

قره باغی با توضیح این مطلب که دردیوان عدالت اداری نیز رای های مختلفی درباره بهای خدماتی عوارض بانک ها صادر شده بود بیان داشت: در دفترچه عوارضی سال ۹۵همه این رای ها درج شده و ماده ۵۳ این دفترچه بهای خدماتی عوارض بانک ها را مشمول حذف می داند.

وی با بیان اینکه عوارض نصب دکل های مخابراتی به حداقل رسیده و تثبیت تجاری سازی ها نیز بررسی شده است تاکید کرد: هم اکنون بیشتر از ۱۵هزار واحد تجاری غیر مجاز در شهر وجود دارد که اخذ مجوز تثبیت تجاری شناور برای این واحدها توسط شورای چهارم صورت گرفت و نظام مندی این واحدهای تجاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اعمال تخفیف برای اشخاص حقیقی و حقوقی خاص نیز در این دفترچه لحاظ شده است که موقوفات عام برای ساخت اماکن ورزشی شامل معافیت ۵۰درصد از پرداخت عوارض خواهد شد همچنین برای کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی برای ساخت یک واحد مسکونی و عوارض نوسازی تا سقف یک و نیم میلیون تومان تخفیف لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه موقافات عام شامل مساجد و اماکن متبرکه از پرداخت عوارض شهرداری صدرصد معاف اند گفت: برای کمک به خانواده شهدا و جانبازان ۲۵درصد به بالا تا سقف ۴میلیون تومان تخفیف درپرداخت عوارض لحاظ شده است. همچنین جانبازان ۷۰درصد به بالا از پرداخت عوارض مسکونی فقط برای یک واحد مسکونی معاف اند.

قره باغی اظهار داشت: تخفیف در بازسازی بافت های فرسوده شهری تا حداکثر ۳۰درصد است و سعی کردیم بودجه سال ۹۵ را شفاف و واقعی تر تنظیم کنیم که در این راستا اقداماتی انجام شد تا واقعیت های اقتصادی و اجتماعی و رکود که موضوع مهمی است از نظر دور نماند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توافقات حاصل شده به این نتیجه رسیدیم که بودجه سال ۹۵ روند کاهشی داشته باشد و بودجه عمومی شهرداری همدان که شامل مناطق و ستاد نیز می شود از حیث درآمد ۳هزار و ۲۷۸میلیارد و ۶۶۵میلیون ریال است.

بودجه جاری شهرداری ۱۲۷میلیارد تومان است

وی همچنین بودجه جاری سال جدید شهرداری را ۱۲۷میلیارد و۶۱۸میلیون و ۱۸۲هزارتومان دانست و افزود: بودجه سازمان ها نیز ۱۵۵میلیارد تومان است که ۶۸درصد بودجه سال جدید را بودجه عمرانی دربرمی گیرد و باتوجه به اهمیت کارهای عمرانی بودجه آن را بیشتر در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: در بودجه بندی سال ۹۵اولویت احداث و اجرای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده است و پروژه هایی در اولویت احداث قرار می گیرند که ۱۰۰ درصد اجرا می شوند همچنین اولویت دوم و سوم نیز به پروژه هایی اختصاص داده می شود که در صورت تحقق درآمدهای شهرداری اجرا می شوند.

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بودجه جاری مربوط به مباحث اداری شهر است و بودجه سال جدید با ۸درصد افزایش روبه رو بوده و نسبت به سال گذشته بودجه عمرانی یک درصد کاهش داشته است گفت: امسال بودجه سرمایه گذاری حذف و به صورت پروژه تعریف شده است.

قره باغی با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه عمرانی بدون سرمایه گذاری ۲۱۳میلیارد تومان بود و امسال ۲۰۰میلیارد و ۲۰۰میلیون است، افزود: این میزان با یک درصد کاهش روبه رو بوده است و در توسعه عمران شهری ۳۷۵میلیارد ریال هزینه خواهد شد که شامل تملک پارک نواری شهید فهمیده با اعتبار ۲میلیارد تومان، تملک وتعریض مسیر میرزاده عشقی با اعتبار یک میلیارد تومان، تملک باشگاه سعیدیه ملت با اعتبار ۳میلیارد تومان وتملک املاک شخصی محوطه آقاجانی بیک با اعتبار یک میلیارد تومان است.

وی با طرح این موضوع که برای توسعه فناوری اطلاعات شهری ویک پارچه سازی سیستم شهری ۶۷میلیارد ریال بودجه تعلق گرفته است گفت: برای بازسازی آسفالت چهار منطقه از شهر ۲۳۳میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال اختصاص داده شده و در راستای مناسب سازی معابر ویژه معلولان نیز ۳۸میلیارد و ۹۶۰میلیون ریال هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای احداث پل و زیر گذر ۱۷۵میلیارد ریال برای تقاطع شهید همدانی در نظر گرفتیم وتکمیل پل فرهنگیان ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار را به خود اختصاص داده است همچنین احداث تقاطع غیر همسطح سعیدیه نیز ۳میلیاردو ۵۵۵میلیون ریال اعتبار راشامل می شود.

وی در خصوص سامان دهی پارکینگ های عمومی و محوطه ۴۸هکتاری ارم نیز گفت: روند انجام این ساماندهی با اعتبار ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال طی خواهد شد و برای ساخت پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیک ۹۰میلیارد ریال صرف می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار