معاون آموزش و پرورش مازندران
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: باید علت ترک تحصیل قریب به 1500 دانش آموز مازندرانی در دوره متوسطه دوم ریشه‌یابی شود.
کد خبر: ۲۱۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 12 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، اسفندیار نظری در گردهمایی مدیران و روسای ادارات شهرستان‌ها، گفت: مدیر خلاق و نوآور کسی است که از هیچ چیز، همه چیز می‌آفریند و با استفاده از نیروی ذاتی امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل کرده و در مدیریت خود از سبک رهبری تفویض اختیار بهره گرفته و ساده انگار نیست و استقلال رای و انتقاد پذیر بوده و جسارت برخورد با مسائل پیچیده را دارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز مدیران آموزش و پرورش از سند تحول اطلاع کافی ندارند، افزود: ساماندهی فضا و تجهیزات با توجه به استقرار پایه دهم و سه ساله شدن هنرستان‌ها لازم است و اگر قرار است مدرسه‌ای احداث شود اولویت با هنرستان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه باید همه مدیران نسبت به سند تحول اشراف کافی داشته داشته باشند، تصریح کرد: سازماندهی 2 هزار و 14 نفر از نیروی انسانی متوسطه دوم هنوز مشخص نیست.

وی افزود: در بخش سازماندهی نیروی انسانی موضوع جدیدالتالیف بودن کتاب‌های پایه دهم مطرح است و باید معلمان کتاب‌های جدیدالتالیف را آموزش ببیند.

نظری اظهار کرد: بررسی وضعیت موجود، آماده سازی امکانات و فضا و آموزش کتب جدیدالتالیف برای مدیران لازم است.

وی با توصیه درباره رعایت تراکم کلاس‌ها افزود: بسیاری از مشکلات دانش آموزان متوسطه دوم مربوط به اولیا دانش آموزان و عدم اطلاع کافی آنان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: در کنکور سال گذشته 37 هزار و 746 نفر از دانش آموزان مازندران در رشته ریاضی شرکت کردند که77 درصد به دانشگاه‌های سراسری راه یافته و رتبه مازندران در این رشته در کشور سوم شد.

وی افزود: در رشته علوم انسانی 70 درصد و در رشته علوم تجربی 5/ 38 درصد به دانشگاه‌های سراسری راه یافتند و رتبه مازندران در علوم انسانی سوم و در علوم تجربی پنجم شد.

نظری با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی باید ابتدا از مناطق خود ثبت نام به عمل آورند و سپس دانش آموزان دیگر مناطق را ثبت نام کنند، گفت: در استان مازندران تمام مدیران و مشاوران را برای هدایت تحصیلی دانش آموزان بکار گرفتیم.

وی افزود: باید علت ترک تحصیل یک هزار و 480 دانش آموز در متوسط دوم توسط مدیران کشف شود و اگر مهاجرت یا ازدواج عامل ترک تحصیل بوده قید شود تا مسئله برای مسئولان روشن باشد.

نظری با بیان اینکه برنامه تعالی مدیریت یکی از طرح های ملی است، افزود: آزمون مدیران 30 اردیبهشت ماه در مازندران برگزار می‌شود و منابع در سایت قرار گرفته و شرکتمدیران و معاونین متوسط اول دوم و هنرستانهادر این آزمون ارزیابی الزامی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال تمام سوالات پایه نهم استانی است و از سال آینده نمره پایه هفتم و هشتم نیز ملاک قرار داده می شود.

نظری با بیان اینکه وضعیت نمرات نهایی استان باید نسبت به سال‌های گذشته بهتر شود، گفت: جشنواره جوان خوارزمی مهم است و همه رشته‌ها می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: گروههای آموزشی قلب تپنده آموزش و پرورش هستند و نپرداختن به این گروه ها مشکلات عدیده ای ایجاد می کند.

وی افزود: پیشنهاد می شود آزمونهای شبهه نهایی برای دانش آموزان برگزار شود تا موفقیتشان در پایان سال مورد ارزیابی قرار گیرد.

نظری با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه نانو در مدارس آموزش و پرورش به 11 آزمایشگاه می رسد، اظهار کرد: در شورای عالی مقرر شده برای هر یک از مدارس یک متولی درنظر گرفته شود.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های مدیران شاداب سازی مدارس است و در این راستا پرداختن به فرهنگ های بومی و محلی می تواند به شادابی مدارس کمک کند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار