مدرس و منتقد سینما با یادآوری اندیشه‌های شهید آوینی، گفت: شهید آوینی معتقد بود هنر انقلابی قبله دارد.
کد خبر: ۲۱۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 12 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، در هفته‎ای که مزین به نام هنر انقلاب اسلامی یادبود سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است، هفتمین کرسی آزاداندیشی حوزه هنری مازندران عصر امروز با موضوع «سینمای انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش رو» با حضور سید محمد حسینی مدرس و منتقد سینما و جمعی از فیلم‌سازان و هنرمندان مازندران در سالن کنفرانس حوزه هنری این استان برگزار شد.


در این نشست، ابتدا تنی چند از فیلم‌سازان درباره وضعیت فیلم‌سازی، سینمای انقلاب و مسائل مربوط به آن در مازندران و کشور به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

سیدمحمد حسینی مدرس و منتقد سینما با بیان اینکه هنر انقلاب از چند منظر قابل بررسی است، اظهار کرد: به‎عنوان مثال می‎توان به هنر انقلاب نگاه تاریخی داشت یا از منظر ماهیتی به آن نگریست و یا اینکه برخورد رویکردی به هنر انقلاب داشته باشیم.

این مدرس و منتقد سینما ادامه داد: شکل‌گیری حوزه هنری، خود تبلوری از هنر انقلاب است که در یک نگاه تاریخی به آن (حوزه اندیشه و هنر) می‌رسیم.


وی بیان کرد: اینکه تعدادی از جوانان با احساس علاقه می‌آیند تا با زبان و بیان هنر اعم از فیلم، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی و ... حرف انقلاب را بگویند، برگرفته از شور و شعور انقلابی است.

حسینی در پایان با یادآوری اندیشه‌های شهید آوینی، گفت: سید مرتضی آوینی معتقد بود که هنر و سینمای انقلاب چند ویژگی برجسته دارد، اول اینکه جبهه دارد، یعنی خنثی نبوده و نسبت به آن واکنش وجود دارد، دوم اینکه هنر انقلابی قبله دارد، یعنی روی‌برتافته از چندین سطح و جهت بوده و به‌سوی خاصی می‎نگرد و سوم اینکه با آرمان‌های انقلاب مطابقت دارد.

این نشست که هفتمین کرسی آزاداندیشی حوزه هنری مازندران در یک‌سال اخیر بوده است، با استقبال شایسته‎ای از سوی جوانان و فیلم‌سازان مواجه شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار