شهر همدان از جمله شهرهای مهم تولید و صادرکننده چرم در ایران به شمار می‌آید و سابقه این صنعت در همدان به قدری طولانی است که آن را شهر دباغ‌خانه‌ها نامیده‌اند اما امروزه این صنعت در همدان در آستانه نابودی است و دست نیاز به سوی مسئولین دارد.
کد خبر: ۲۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 11 April 2015

در گذشته چرم همدان از رونق بسیار و شهرت جهانی برخوردار بود، این در حالی است که در سال‌های اخیر در رقابت با استان‌های دیگر کشور، چرم همدان از رشد نسبتاً کمی برخوردار بود و رتبه ششم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

به گزارش تابناک همدان ؛ متاسفانه این روزها با وجود پیشرفت‌های‌ این صنعت در جهان، فعالان این حوزه در استان همدان برای بازگشت به جایگاه گذشته و توسعه این صنعت با چالش‌هایی روبرو هستد.

در سال‌های اخیر به علت رکود، توزیع‌کنندگان کیف و کفش چرم هم با مشکل مواجه شدند که نیاز به حمایت دارند، چرا که اگر توزیع کنندگان حمایت شوند تولیدکنندگان این صنف نیز جان می‌گیرند.

بیشتر تولیدات استان به تهران صادر می‌شود و فروشندگان به نام تولید تهران و تبریز وارد استان می‌کنند، این در حالیست که فروشندگان باید کالای تولید شده استان خود را خریداری و عرضه کنند.

کمبود سرمایه در گردش، نبود برند مشخص  درهمدان، وجود دلالان ، نبود آموزش های لازم و فنون و تخصص کافی ، قوانین دست و پا گیر همگی از مشکلات صنعت چرم همدان است که در صورت رفع آن می تواند اشتغالزایی فراوانی برای استان ایجاد کند و سهمی هم در بازار های جهانی داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار