مدیركل مدیریت بحران استان ایلام از وارد شدن خسارت 50 تا 80 درصدی بارش شدید باران و تگرگ و همچنین وقوع سیل به بخش كشاورزی شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 15 April 2016

مدیركل مدیریت بحران استان ایلام از وارد شدن خسارت 50 تا 80 درصدی بارش شدید باران و تگرگ و همچنین وقوع سیل به بخش كشاورزی شهرستان دهلران خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛احمد كرمی روز جمعه در حاشیه بازدید از اراضی كشاورزی دهلران اظهار كرد: بدنبال بارش های بی سابقه ایی كه در سطح استان ایلام و شهرستان دهلران داشتیم بخش كشاورزی بیشترین خسارت را دیده است.
وی با بیان اینكه این خسارت ها به همه بخش های حوزه كشاورزی دهلران به عنوان قطب كشاورزی استان ایلام بیشتر است، افزود: این بارندگی ها و به ویژه بارش تگرگ خسارت سنگینی به كشاورزان منطقه در حوزه زراعت زده است.
كرمی تاكید كرد: برخی بخش های كشاورزی این شهرستان بطور 100 درصد تخریب شده و محصولات این اراضی دیگر قابل برداشت نیست.
وی با اشاره به سطح 30 هزار هكتاری زیر كشت گندم در دهلران گفت: 15 هزار هكتار از این میزان بدلیل جاری شدن سیل و بارش شدید تگرگ دچار خسارت شده ولی در برخی اراضی بطور كامل زراعت از بین رفته است.
مدیركل بحران استان ایلام یادآور شد: انتظار داریم مقامات ارشد نظام اسلامی و مقامات اجرایی دولت با توجه به حجم بالای خسارت ها كشاورزان آسیب دیده از سیل اخیر را كمك كنند.
وی با بیان اینكه در قوانین و مقررات به صنعت بیمه توجه و اشاره شده اما بسیاری از مردم بخاطر ضعف های احتمالی در صنعت بیمه محصولات خود را بیمه نكرده اند، گفت: برخی از این افراد تمام سرمایه خود را در حوزه كشاورزی سرمایه گذاری كردند كه در سیل اخیر همه این سرمایه از بین رفته و دچار خسارت كلی شده اند.
كرمی اضافه كرد: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مردم انتظار دارند به آنها كمك شود اگر چه مدیریت ارشد استان نیز پیگیری های لازم را در دستور كار دارند.
وی افزود: امیدواریم مسئولان با همكاری و هم افزایی حداقل امكان برای جبران متناسب با زیان و ضرر خسارت دیدگان بخش كشاورزی دهلران بدلیل حجم بالای اراضی خسارت دیده را بصورت ویژه بررسی كنند.
مدیر كل بحران استان ایلام از پیگیری ها و كار كارشناسی برای بررسی میزان خسارات سیل در دهلران خبر داد و اظهار كرد: بارش شدید و جاری شدن سیل همچنین خسارت فراوانی به زیرساخت ها و منازل مسكونی مردم این شهرستان زده است.
وی همچنین در حاشیه بازدید از مناطق شهری و زیرساخت های آسیب دیده از سیل با اشاره به بارش 184 میلی متری باران در دهلران افزود: این بارش ها در بخش راه، كشاورزی، امور عشایری، زیرساخت ها، عمران شهری و تاسیسات خسارت وارد كرده است.
كرمی از بررسی ها برای برآورد میزان ریالی خسارت سیل در این شهرستان در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: كارشناسان در حال بررسی دقیق میزان خسارت هستند و پس جمع بندی میزان دقیق و نهایی خسارت ها اعلام می شود.
فرماندار دهلران نیز در حاشیه این بازدیدها از خسارت گسترده سیل و تگرگ به اراضی كشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینكه فصل برداشت محصول بود كشاورزان منطقه دچار خسارت سنگینی شده اند.
امیدعلی سبزی با بیان اینكه این خسارت به مزاع گندم، جو و كلزا بیشتر است، ادامه داد: كارشناسان كشاورزی مشغول برآورد دقیق میزان خسارت ناشی از جاری شدن سیل و بارش شدید باران و تگرگ به كشاورزی منطقه هستند.
وی از خسارت سیل و تگرگ به اراضی كشاورزی دشت عباس، چم هندی، جلیزی و برتش خبر داد و افزود: 10 هزار هكتار از این اراضی دچار خوابیدی و بیش از پنج هزار هكتار نیز به كلی خسارت دیده اند.
بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان ایلام از جمله شهرستان های آبدانان، دهلران، سیروان، چرداول مشكلات زیادی برای مردم ایجاد كرده و خسارت های زیادی به زیرساخت ها، راه ها، تاسیسات زیربنایی، منازل مسكونی و مزارع كشاورزی وارد كرده است.
بارش باران كه از روز چهارشنبه با شدت بیشتری در استان ایلام آغاز شده تا پایان روز جاری نیز براساس اعلام اداره كل هواشناسی ادامه دارد و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه نیز دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار