چیزی که در سینما مهم است این است که کسی نمی داند چرا این اتفاق افتاده است. نبض به سینما برگشته و مردم تصمیم گرفته اند دوباره به سینما بروند در حالی که فیلم ها تفاوت آنچنانی با سال گذشته نکرده اند. آنها فی مدت المعلوم تصمیم گرفته اند به سینما بازگردند و باید فرصت را قدر دانست والا همان اتفاق پیشین رخ می دهد.
کد خبر: ۲۱۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷ 16 April 2016


پیش بینی فروش 150 میلیاردی سینمای ایران در سال 95
برنامه «هفت» این هفته با اشاره به استمرار اقبال مردم به سینمای ایران پس از تعطیلات نوروزی که فروش سینمای ایران را در سال جدید به 25 میلیارد تومان رسیده، پیش بینی فروش 150 میلیاردی را برای این برنامه کرد.

به گزارش «تابناک»؛  برنامه سینمایی هفت امشب 27 فروردین ماه ساعت 23:15 روی آنتن شبکه سه سیما آغاز شد. بهروز افخمی به ادامه فروش فوق العاده سینمای ایران اشاره کرد و گفت: سالی که نکوست از بهارش پیداست. وفور عجیبی در همه زمانه ها پیش آمده. سهمیه 6 ماه آبی را در یک ماه خداوند پرداخت کرده. در سینما نیز فروش یک ماه اول سال به اندازه 6 ماه سال گذشته بوده است. حتی در فوتبال نیز تماشاگران تصمیم گرفتند در زیر باران به ورزشگاه برگردند.

وی مدعی شد: چیزی که در سینما مهم است این است که کسی نمی داند چرا این اتفاق افتاده است. نبض به سینما برگشته و مردم تصمیم گرفته اند دوباره به سینما بروند در حالی که فیلم ها تفاوت آنچنانی با سال گذشته نکرده اند. آنها فی مدت المعلوم تصمیم گرفته اند به سینما بازگردند و باید فرصت را قدر دانست والا همان اتفاق پیشین رخ می دهد.

افخمی در ادامه تاکید کرد: برخی کارشناسان معتقد بودند این فروش فوق العاده نوروزی تب تندی است که فروش می کند. اما فروش پس از نوروزی همچنان به خوبی ادامه دارد. تاکنون 25 میلیارد تومان سینمای ایران در سال 95 فروش داشته است در حالی که 8 میلیارد آن مربوط به دو هفته اخیر است.

مجری هفت گفت: علی سرتیپی به عنوان بهترین پخش کننده فیلم معتقد است فروش «ابد و ...» و «بادیگارد» به عدد 7 میلیارد تومان می رسد. برخی تمام این وفور و رونق را به تبلیغات ماهواره ای نسبت می دهند، که به نظرم اصلا درست نیست. بی تاثیر نبوده اما همه عوامل نیست. فیلمی مثل «بادیگارد» بدون تبلیغ ماهواره ای فروش خوبی داشته است و فیلمی مثل «کفشهایم کو» علی رغم تبلیغات ماهواره ای فروش خوبی نداشته است.

افخمی در میان آمار دادنش مدعی شد که فروش من سالوادور نیستم کاهش یافته و فروش بادیگارد افزایش پیدا کرد، حال آنکه من سالوادور نیستم در هفته اخیر یک میلیارد و صد میلیون فروش داشته است وی در نهایت پیش بینی فروش 150 میلیارد برای سینمای ایران در سال 1395 کرد؛ پیش بینی‌ که البته چندان با روند اکران فیلم در ایران همخوانی ندارد و به نظر می رسد سنگ بزرگی است.

سوال پیامکی برنامه هفت نیز کاملاً جهت دار و اشتباه بود و پرسیده شده بود: «به نظر شما تولیدات مشترک سینمای ایران با کشورهای دیگر باید با کدام هدف صورت گیرد؟  1. فتح جشنواره ها و نمایش محدود در آمریکا و اروپا 2. نمایش گسترده با مخاطب مردمی در کشورهای مختلف» و طبیعتاً گزینه دوم رای بیشتری می‌آورد. این در حالی است که برخی از آثار سینمایی علاوه بر آنکه در جشنواره‌های بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته‌اند، مخاطب عام را نیز در ایران، آمریکا و اروپا داشتند که «جدایی نادر از سیمین» مهم‌ترین این آثار است و بنابراین اساساً در طراحی سوال مغلطه شده است.

در ادامه این برنامه، بهروز افخمی در بخش نخست برنامه با حضور علی رضا رضاداد و شهاب اسفندیاری از مدیران فارابی که در دوره ایوبی از فارابی کنار گذاشته شد، به بررسی تولید مشترک در سینمای ایران و جهان پرداخت. 

همچنین «هفت» به مناسبت برگزاری دومین جشنواره "روحانی در قاب سینما"، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين علي سرلک دبير جشنواره و اجرای رسول صدرعاملی به بررسی نسبت روحانیت و سینما می پردازد.

مسعود فراستی نیز در میز نقد خود با حضور هاتف علیمردانی، کارگردان فیلم سینمایی "کوچه بی نام" به نقد و بررسی این فیلم سینمایی می پردازد.

پشت صحنه تولید فیلم سینمایی "مرداد" به کارگردانی بهمن کامیار و فیلم سینمایی "سلام بمبئی" به کارگردانی قربان محمدپور، تولید مشترک ایران و هند نیز امشب در هفت پخش خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار