فرماندار سيروان ايلام از خسارت 100 ميليارد ريالي ناشي از بارش شديد باران و جاري شدن سيل به بخش هاي مختلف زيربنايي، تاسيسات و كشاورزي اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 16 April 2016

فرماندار سيروان ايلام از خسارت 100 ميليارد ريالي ناشي از بارش شديد باران و جاري شدن سيل به بخش هاي مختلف زيربنايي، تاسيسات و كشاورزي اين شهرستان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛مراد يگانه اظهار كرد: اين ميزان در بررسي هاي اوليه به ابنيه، اماكن تجاري و مسكوني، صنعت، كشاورزي، پل ها و راه هاي ارتباطي اصلي و فرعي اين شهرستان وارد شده است.
وي افزود: 100 واحد مسكوني، 50 محل نگهداري حيوانات، راه ارتباطي لومار به عرب رودبار، باغات و ازارضي كشاورزي، سه ايستگاه پمپاژ آب و بخشي از محصولات كشاورزي بطور جدي خسارت ديده اند.
يگانه تاكيد كرد: در اين حادثه طبيعي زمين هاي كشاورزي و باغات روستا چم برزو در محدوده حوزه استحفاظي شهرستان سيروان نيز دچار خسارت زيادي شده است.
فرماندار سيروان در خصوص روستاي چم شير و به زير آب رفتن اين روستا گفت: اين موضوع صحت ندارد ولي بدليل بارش زياد باران و طغيان سد سيمره آب به درون روستا وارد شد اما مشكل جدي بوجود ندارد.
وي به اين موضوع كه هيچگونه تملكي در خصوص روستاي چم شير و هر روستاي ديگر صورت نگرفته و از امروز موضوع در دست بررسي و اقدام است، يادآور شد: باغات و كشاورزي روستاهاي چم جنگل، داربلوط، و چم شير و روستاهاي اطراف در اين حادثه متحمل خسارت شده اند كه تمام تلاش خود را براي بهبود وضعيت كشاورزان و باغداران بكار مي گيريم.
بارش باران در 3 روز گذشته در استان ايلام خسارات فراواني به زيرساخت ها و بخش هاي مختلف از جمله اراضي و محصولات كشاورزي وارد كرد، ميزان بارش باران در شهرستان سيروان در اين مدت به بيش از 160 ميلي متر رسيد.
شهرستان سيروان به مركزيت شهر لومار در 65 كيلومتري ايلام قرار دارد و مرز مشترك اين استان با لرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار