معاون‌ فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌مرکزی ؛
تابناک: معاون‌ فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ مرکزی گفت: در بخش موسیقی فاخر 9 اردیبهشت‌ماه علیرضا قربانی در شهر اراک و در بخش موسیقی پاپ نیز مازیار فلاحی در شهر محلات همزمان با جشنواره‌گل اجرا خواهند داشت
کد خبر: ۲۱۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 16 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، معاون‌ فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ مرکزی با اعلام این خبر گفت: جشنواره موسیقی استان که چندین سال مغفول مانده بود دوباره احیا شد و فروردین‌ماه با انجام فراخوان در 4 محور موسیقی ایرانی‌کلاسیک، محلی، تلفیقی و پاپ جشنواره موسیقی در استان برگزار خواهد شد .

مهدی قاسمی زمان برگزاری این جشنواره را شهریورماه پیش‌بینی کرد و افزود: همه گروه‌های موسیقی در استان و گروه‌های خارج از استان که داوطلب باشند می‌توانند برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کنند تا آثار آنان پس از بازبینی در جشنواره شرکت داده شود.

وی روند حضور گروه‌های داوطلب را پس از فراخوان و اعلام آمادگی برای حضور، تمرین و آماده‌کردن چند اثر و کسب تائید پس از بازبینی آثار در مردادماه عنوان کرد و گفت: برای اجرای نهایی 10 گروه انتخاب می‌شوند تا در جشنواره شرکت کنند.

به گفته معاون‌ فرهنگی اداره‌ کل ارشاد استان‌ مرکزی کنار جشنواره برنامه‌های جنبی نیز همچون میزگردهای پژوهشی درنظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه در بخش پژوهش گروه‌هایی که اجرای پاپ دارند باید یک کار پژوهشی در رابطه با موسیقی پاپ در استان ارائه کنند، خاطرنشان کرد: در این بخش از ظرفیت‌های خارج از استان هم سعی داریم برای متنوع کردن برنامه‌های جشنواره استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در موسیقی پاپ موسسات با رویکرد تجاری همیشه وارد شده‌اند که با پیش‌بینی این بخش ما می‌خواهیم حوزه‌های مختلف موسیقی را درگیر بحث پژوهش کنیم.

معاون‌ فرهنگی اداره کل ارشاد استان درباره برگزاری کنسرت‌ها در استان نیز با اشاره به اینکه در دور جدید در اداره‌کل ارشاد استان، شورای موسیقی سیاست‌گذاری‌های حوزه موسیقی را پیگیر خواهد بود، گفت: رویکرد حوزه موسیقی استان بیشتر حمایت از موسیقی فاخر ایران است ولی هر فصل در حوزه پاپ نیز در مرکز استان و شهرستان‌هایی که شرایط داشته باشند خوانندگان پاپ کشوری و استانی نیز اجرای برنامه خواهند کرد که این فصل در بخش موسیقی فاخر 9 اردیبهشت‌ماه علیرضا قربانی در شهر اراک و در بخش موسیقی پاپ نیز مازیار فلاحی در شهر محلات همزمان با جشنواره‌گل اجرا خواهند داشت و این کنسرت‌ها تا پایان سال در هرفصل ادامه دار خواهد بود.

قاسمی با بیان اینکه در استان به غیر از مرکز استان شرایط اجرای کنسرت در شهرهای دلیجان، ساوه و محلات نیز فراهم است گفت: با تسهیل‌کردن امکانات و اختیاری که معاونت‌فرهنگی و شورای موسیقی کشور در وزارت ارشاد برای استان‌ها از نظر صدور مجوز اجرا فراهم آورده‌اند از این پس استان‌ها می‌توانند برای سالن‌های تا 1200 صندلی خود مجوز صادر کنند و نیازی به فرستادن مدیران‌ برنامه و مجریان به تهران برای اخذ مجوز نیست که همین امر کار را در استان با توجه به گنجایش سالن‌ها در صدور مجوز سهل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار