نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیرازگفت:باید معضل افت گردشگر درشهر شیراز آسیب شناسی شود.
کد خبر: ۲۱۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 17 April 2016

تابناک فارس به نقل از خبرآنلاین:مظفر مختاری ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود:در بررسی مسایل انگیزشی برای گردشگران مباحث متعددی همجون امنیت،وجود مراکز تفریحی،وجود مراکز گردشگری ،وجود مراکز تاریخی ،فرهنگی و... وجود دارد که استان فارس و شهر شیراز دربسیاری از این مقوله ها ازجمله مبحث امنیت مشکل خاصی ندارد.
وی تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه گردشگری در شهر شیراز و استان فارس را مبتلا به روزمرگی دانست و گفت بایدبرای جذب گردشگر در شهر شیراز به دنبال معرفی جاذبه های جدید برای ایرانگردان و جهانگردان بود.
نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر،فقدان جاذبه هایی نظیر باغ پرندگان،پارک آبی ،آکواریوم،اماکن گردشگری و تفریحی و... وجود دارد را آفت بزرگی برای جذب گردشگردر شهر تاریخی فرهنگی شیراز دانست و افزود:عدم توجه به این آسیب ها می تواند از شیراز تنها یک شهر عبوری برای گردشگران، و میهمانان نورزی در سال های آتی بسازد.
مختاری افزود:بررسی این موضوع در برخی شهرهای توریستی استان فارس نشان می دهد که این آفت که پیش از این دامنگیر آنان شده، نشان از فاجعه‌ای بزرگ می‌دهد. این شهرها مدت‌هاست صرفاً به عنوان یک نقطه عبوری و با حداقل تماس با شهروندان مورد نظر گردشگران قرار گرفته است؛ چنان‌که امروز کمترین نقش از توریستی بودن این شهرها در اذهان گردشگران باقی مانده است.
مختاری در ادامه از برنامه ریزی شهرداری شیراز و مدیریت گردشگری این شهرداری در ایام نوروز و ارائه خدمات مناسب به میهمانان نوروزی تقدیرکرد و افزود:نباید فراموش کنیم که ذائقه مسافرت مسافر نوروزی و گردشگر فرهنگی با یکدیگرمتفاوت است.
وی با بیان اینکه تجربه کاهش میهمان نوروزی در ایام تعطیلات نوروز سال جاری می تواندتلنگری به حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی بخش گردشگری باشد افزود:در کنار لزوم توجه به تعریف و عملیاتی کردن جاذبه های جدید گردشگری برای شهر شیراز ، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های ملی و محلی در این ایام همراه با اطلاع رسانی خوب می تواند میهمانان نوروزی را برای حضور در شهر شیراز ترغیب کند.
مختاری ثبت چنین جشنواره هایی را برای شهر شیرازگام موثری در جهت برند سازی در حوزه گردشگری دانست و افزود:با برند سازی برای شهر شیراز و دیگر شهر های استان می توان عناصر متفاوت با دیگر نقاط کشور را برای برقراری ارتباط با میهمانان نوروزی و افزایش انگیزه آنها برای حضور در شهر شیراز و استان فارس معرفی کرد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز درادامه با تاکید بر نقش رسانه ها در ارائه ایده و فکر به مدیران و تصمیم گیران حوزه فرهنگی و گردشگری افزود:امروز رسانه ها از نقش صرف انعکاس حرف های مدیران و مسئولان فاصله گرفته اند و به عنوان یک مشاور امین می توانند با ارایه دیدگاه هایی جامع، مدیران را در تصمیم گیری هایی صحیح تر یاری کنند.
مختاری در خاتمه ازرسانه ها و اهالی قلم خواست تا به مقوله گردشگری و راه های جذب گردشگر به شهر شیراز و دیگر نقاط استان فارس با نگاهی خاص و ویژه نگاه کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار