استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: كهگيلويه وبويراحمد همچنان تنها استان فاقد پارك علم و فناوری در كشور است.
کد خبر: ۲۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 18 April 2016
به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی ظهر يكشنبه درآيين افتتاح مركز رشد فناوران دانشگاه آزاد ياسوج، افزود: در راستای احداث این پارک، اقداماتی انجام شده و تا اواخر ارديبهشت امسال اين مهم تعيين تكليف خواهد شد.

وی بیان کرد: نبود پارك علم و فناوری رتبه استان را در زمينه توليد محصولات علمی و دانش بنيان و ايده پردازی در سير تحولات رشد علمی كشور به شدت پايين آورده است.

خادمی تصریح کرد: نبود زمين مهمترين مانع و مشكل اساسي در ايجاد پارك علم فناوری در استان بود که با همكاری دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۰ هكتار زمين در منطقه پرديس اين واحد دانشگاهی براي اين طرح پيش بيني و تامين شده است.

خادمي با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در این راستا اهتمام ویژه ای دارد، اظهار داشت: تقويت شركت های دانش بنيان و ارائه تسهيلات و اعتبارات ويژه در اين راستا از برنامه های دولت است.

استاندار شركت هاي دانش بنيان را بستری براي خوداتكايی دانست و گفت: این شرکتها درعين حال گامی برای رسيدن به توليد با فرايند ارزش افزوده در بخشهای مختلف اقتصادی و توليدی است.

وی اظهار داشت: يكی از ضرورت ها و راهكارهای اصلی در توسعه همه جانبه اين استان در شرايط كنونی افزايش و تقويت شركت های دانش بنيان و گسترش مراكز رشد است.

خادمی افزود: افتتاح مركز رشد فناوران در پرديس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ياسوج گامی مثبت و ارزشمند و پيش زمينه رشد و تحول علمی در استان خواهد بود.

رئيس دانشگاه های آزاد اسلامی كهگيلويه وبويراحمد نيز در این مراسم گفت: اين مركز رشد در زمينی به مساحت بيش از شش هزار مترمربع راه اندازی شده است.
حجت الاسلام علی آل بويه افزود: در كنار اين مركز، یک آزمايشگاه مرجع نيز برای دانش پژوهان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مركز رشد فناوران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ياسوج با حضور ابراهيم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد كشور، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی كهگيلويه وبويراحمد افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار