رئیس سازمان ملی استاندارد:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد نهادی خاص و بسیار حساس در رابطه به تولید است، گفت: این سازمان سعی دارد طبق استانداردهای سازمانی به سوی جایگاهی فرابخش گام بردارد.
کد خبر: ۲۱۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 18 April 2016

نیره پیروز بخت ضمن اشاره به افتتاح آزمایشگاه صنعت ساختمان و مواد غذایی در گرمسار، بیان کرد: برای ساخت این آزمایشگاه ها در گرمسار، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است همچنین به دلیل وجود ظرفیت های ویژه تولید در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی در گرمسار، نمایندگی استاندارد این شهرستان به اداره ارتقاء پیدا می کند.

وی افزود: یکی از سیاستهای سازمان ملی استاندارد، عملکرد فرابخشی و نگاه ویژه به تولیدات داخلی است و از این منظر برهه کنونی را می توان دوران گذار سازمان استاندار به نهادی فرابخشی، بین المللی در کنار برنامه ریزی دقیق سازمانی و حرکت به سوی توسعه صنعت استاندارد در کشور و حتی سطح بین الملل دانست.

استاندارد به سوی فرابخشی شدن پیش می رود

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین دوران گذار این نهاد به سوی سازمانی فرابخشی و بین المللی را نیاز اقتصادی کشور دانست و گفت: بند ۲۴سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به مقوله استاندارد و رعایت آن در بهبود تولیدات داخلی می پردازد که این مقوله در سخنان مقام معظم رهبری نیز گنجانده شده است.

پیروز بخت با اشاره به برنامه ریزی و تهیه چارت سازمانی جدید سازمان استاندارد، گفت: خوشبختانه روند ارتقاء سازمان ملی استاندار با همراهی دولت یازدهم به خوبی پیش می رود و امیدواریم با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، جایگاه استاندارد در کشور به درستی درک شود.

وی افزود: سازمان استاندارد برای تحول در بدنه خود نیازمند کارشناسان و تعامل با بخش خصوصی است که ما این موضوع را با طرح در دولت اعلام داشته ایم و حاضر هستیم به ازای جذب هر یک کارشناس استاندارد در این مجموعه، ۲۰فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در کشور ایجاد کنیم.

سمنان پایلوت استاندارد منطقه

مدیرکل استاندارد استان سمنان نیز در خلال مراسم افتتاح آزمایشگاه استاندارد صنعت و مواد غذایی گرمسار گفت: تدوین استاندارد خدمات اجتماعی در استان به عنوان پایلوتی برای سایر استان ها منطقه در دستور کار قرار دارد.

عباس رستمی با اشاره به ظرفیت های ویژه گرمسار در مقوله ارتقاء نمایندگی استاندارد این شهرستان به اداره، توضیح داد: ۵۵ درصد واحدهای صنعتی، ۵۵درصد واحدهای نفتی و ۱۱درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان در گرمسار قرار دارد که این مهم نگاه ویژه دولت به ویژه سازمان ملی استاندارد، به ارتقاء نمایندگی استاندار گرمسار، به اداره را می طلبد.

وی افزود: تجهیز آزمایشگاه های استاندارد در گرمسار یکی از اقداماتی است که می توان در راه توسعه و پیشرفت تولید در این شهرستان در دستور کار قرار داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار