عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از ستاد ساماندهی سمن‌ها گفت: اخیراً ۵۰۰ میلیون تومان میان سمن‌ها توزیع شده و مشخص نیست که این اقدام با چه هدفی صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۱۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 19 April 2016
مجتبی شاکری در جریان دویست و پنجاه دومین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن ابراز گلایه‌مندی از نحوه اداره ستاد ساماندهی سمن‌های شهر تهران گفت: بنده به عنوان نایب رئیس این ستاد به چگونگی اداره این مجموعه و اجرای آئین‌نامه‌ها و نیز رعایت عدالت انتقاد دارم و معتقدم اهداف این ستاد به درستی دنبال نمی‌شود.

وی از مکاتبه محرمانه‌ای با مهدی چمران در این رابطه خبر داد و گفت: اگر ریاست شورا به آن رسیدگی نکند ناچار جزئیات آن را اعلام خواهم کرد.

شاکری خاطرنشان کرد: به عنوان نایب رئیس این ستاد باید به صورتجلسه‌ها دسترسی داشته باشم در حالی که در حال حاضر این امکان برای من فراهم نیست. حتی طی مکاتبه رسمی خواستار مطلع شدن از جزئیات طرح‌های اجرایی ستاد شدم اما پاسخی نگرفتم.

وی با بیان این‌که اخیراً ۵۰۰ میلیون تومان میان اعضای ستاد سمن‌ها توزیع شده است، گفت: این اقدام با اهداف ستاد مذکور سازگار نیست.

این عضو شورای شهر تهران همچنین از پرداخت ۱۰۰ میلیون به یک بیمار توسط ستاد سمن‌ها خبر داد و گفت: این پرداختی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از سمن‌های شهر تهران با مشکلات جدی مواجهند.

شاکری البته تأکید داشت که انتقادهای او از باب تقابل مطرح نمی‌شود و رفاقت و نقد صادقانه موجب طرح این موضوعات شده است.

رئیس کمیته نامگذاری شهر تهران در ادامه تذکر پیش از دستور خود با اشاره به برنامه ناجا برای گشت ۷ هزار نفری اظهار کرد: این عزم قابل تقدیر است اما امیدوارم سرانجام آن مشابه اقدامی که شهرداری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام داد، نشود.

به گفته وی شهرداری برای مقابله با آسیب‌ها پرچمی را بلند کرد اما دیگران آن را یاری نکردند و به کمک مدیریت شهری نیامدند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگ و اقتصاد زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های فعلی جامعه است، گفت: اگر همه دستگاه‌های دخیل در امر فرهنگ و اقتصاد نیروی انتظامی را همراهی نکنند دچار پس‌رفت خواهیم شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین از مصاحبه مطبوعاتی معاون ترافیک شهردار درباره شماره‌گذاری معابر بزرگراهی انتقاد کرد و گفت: نامگذاری حق شورای شهر است بنابراین معاون شهردار باید پیش از رسانه‌ای کردن این موضوع آن را با شورا در میان بگذارد. در این صورت مامی‌توانیم متقابلاً مصاحبه‌ای در این رابطه ترتیب دهم.

 الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اظهارات مجتبی شاکری عضو شورا مبنی بر عملکرد نامناسب ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با تاکید براینکه افراد در اظهار نظرهای خود باید شرط انصاف و عدالت را همواه مورد توجه قرار دهند اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده مردم شهر تهران همانند دیگر اعضا تمام تلاش خود را در جهت اجرای برنامه ها به بهترین وجه ممکن به کار بسته ام که البته این امر با توجه به اقدامات موثر به انجام رسیده در حوزه سازمانهای مردم نهاد به خوبی قابل رصد است.

وی در ادامه به گزارش های دوره ای و مستمر ستاد توان افزابی و حمایت از فعالیت شهر تهران به رییس شورا و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: با توجه به شفافیت مالی ستاد سمن ها هر زمان که لازم باشد گزارش مبسوطی در این زمینه ارائه خواهد شد.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران بیان چنین اظهاراتی را برپایه برخی مسائل داخلی عنوان کرد و گفت: اگر صحبت داخلی و درخواستی مطرح است بهتر است خارج از صحن شورا درخصوص آن اظهار نظر شود.

راستگو با بیان اینکه انتخاب من و آقای شاکری به عنوان رییس و عضو شورای مرکزی ستاد سمن ها بر اساس رای شورا بوده افزود: متاسفانه درپاره ای شرایط موضوعات حاشیه ای درصحن علنی شورا  و باحضور اصحاب رسانه عنوان می شود که بررسی ها بیانگر غیر واقعی بودن آنست و از این حیث لزوم بررسی پیش از بیان در صحن علنی شورا و تشویش اذهان عمومی لازم است.

وی با تاکید براینکه نباید ناخواسته و به دلیل برخی اطلاعات غلط کسب شده حقوق افراد را تضیع کرد اظهار داشت: من انتظار تشکر در حوزه مسئولیتی که به بنده واگذار شده ندارم اما شرط انصاف نیز باید رعایت شود.

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران در ادمه توزیع ۵۰۰ میلیون بن از سوی ستاد سمن ها میان اعضا را  ادعایی صد درصد کذب و ناصحیح  خواند و افزود: پیش از آغاز سال جدید موضوعی از سوی برخی اعضا مبنی بر توزیع بخشی از اعتبار ستاد میان اعضا جهت ارائه به برخی خیریه ها عنوان شد که با توجه به منطقی بودن این درخواست تعدادی بن در اختیار این اعضا قرار گرفت.

وی بن های اشاره شده را مانده و طلب ستاد سمن های شهر تهران از شهرداری عنوان کرد و گفت: این طلب و مانده در قالب بن به ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت شهر تهران ارائه شد که البته برخلاف آنچه عنوان ۲۵۴ میلیون و۱۶۰ هزار تومان بوده نه ۵۰۰ میلیون تومان.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران  تخصیص این بودجه به اعضای شورا را براساس لیست ارائه شده اعضا از خیریه ها و افراد تحت پو شش آن ذکر کرد و گفت: هیچ  بنی مستقیم به عضو شورا پرداخت نشده است.

  راستگو در پایان با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی ستاد همواره ناظر بر  عملکرد آن بوده اند خاطرنشان کرد:  آقای شاکری نیز به عنوان  عضوی از این شورا اگر بنابر وظیفه درجلسات حضور میافتند حتما از عملکرد ستاد مطلع می شدند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار