رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ۳.۷ میلیارد تومان برای بی‌خطرسازی زباله های عفونی همدان هزینه شد.
کد خبر: ۲۱۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 21 April 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ۳.۷ میلیارد تومان برای بی‌خطرسازی زباله های عفونی همدان هزینه شد.

به گزارش مهر، بهاره نوری صفا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با بیان اینکه تا سال گذشته کل پسماندهای عفونی شهر همدان با زباله های عممومی به محل دفن زباله می رفت، گفت: از سال ۹۴ خرید تجهیزات تفکیک و دفن زباله در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی همدان مجهز به آخرین تجهیزات به روز تفکیک و دفن زباله است، افزود: مرجع اعلام بی خطرسازی زباله های عفونی بیمارستان ها و کلینیک های استان سازمان محیط زیست است.

وی با طرح این مطلب که در رابطه با مشکل عدم تحویل به موقع زباله های عفونی از سوی مطب ها راهکاری ارائه داده ایم، عنوان کرد: باید به هر نحو ممکن پسماند عفونی بیمارستان ها و کلینیک های استان جمع آوری شده و بی خطرسازی آن ها انجام شود.

نوری صفا با توضیح این مطلب که پایش بی خطرسازی گرچه با استثنا هم روبه رو بوده است اما به طور کلی در حال انجام است، اشاره کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از اقدام بی خطر سازی زباله های عفونی شهرستان همدان با موفقیت در حال انجام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بی خطرسازی زباله های عفونی توسط مکانیسم پلاسما صورت می گیرد، بیان داشت: تاکنون اعتباری افزون بر۳.۷ میلیارد تومان برای بی خطرسازی زباله های عفونی هزینه شده است.

نوری صفا همچنین ادامه داد: از آن جایی که بی خطر سازی زباله های عفونی با روش پلاسما در محیط داخل شهر هم می تواند انجام شود و تا کنون ۳ درصد پسماند بدون بی خطرسازی در شهر باقی مانده است لذا سازمان مدیریت پسماند به عنوان متولی این امرباید برای پاکسازی صدرصدی شهر از زباله های عفونی اقدام لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند طی انعقاد قراردادی با تمامی مطب ها و کلینیک های شهر باید هزینه جمع آوری و تفکیک زباله های عفونی را دریافت کند، اضافه کرد: از آن جایی که پسماند بیمارستان ها و کلینیک ها به عنوان پسماند ویژه شناخته می شود باید اول دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر تفکیک زباله ها رعایت شود چراکه روزانه ۲۵ متر از زمین های شهر برای دفن زباله های عمومی مصرف می شود.

۲۹ درصد جمعیت کشور سالمند هستند

مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز گفت: کمیته های سلامت شامل رفاه، منزلت و سلامت هستند.

مژگان حسینی با بیان اینکه باید کاری کنیم که جمعیت سالمند استان به سمت سلامت پیش بروند چراکه جمعیت سالمندان از ۱۰ و نیم درصد درسال ۲۰۰۷ به ۲۱ و نیم درصد در سال ۲۰۱۳ رسیده است، گفت: درکشور ایران نیز این آمار از ۱۲ درصد به ۲۹ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان نیز سالمندان هستند و جمعیت در حال پیش رفتن به سالمندی است، افزود: افرادی که بالای ۶۰ سال هستند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی با طرح این مطلب که کمیته های سلامت، شامل رفاه، منزلت و سلامت هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز صداو سیمای استان و اداره کل ورزش و امورجوانان است از زیرمجموعه های این کمیته ها محسوب می شوند، افزود: مراکز خود مراقبی خدماتی را به سالمندان ارائه می دهد تا بهداشت بهتری داشته باشند.

حسینی با توضیح این که شهرداری و بهزیستی و وزارت بهداشت زیر مجموعه های کمینه منزلت هستند و این کمیته ارائه خدمات کارت شهروند ارشد و شهر دوستدار سالمند و گسترش آموزش تکریم سالمندان را برعهده دارد، عنوان کرد: کمیته سلامت بسته خدماتی را به سالمندان ارائه می دهد و آموزش شیوه زندگی سالم سالمندان نیز برعهده این کمیته است.

مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان همدان درپایان تاکید کرد: مراقبت های ادغام یافته برای سالمند تنها برای بار اول رایگان است و سازمان های ذی ربط همکاری لازم را در بهبود بهداشت سالمندان ارائه نداده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار