نبرد حیثیتی باشگاه های اصفهانی برابر تیم های عربستانی امروز برگزار می شود
تابناک: مناقشات اخیر میان دو کشور و اینکه فوتبال عربستان موفق شد میزبانی را از نماینده های کشورمان بگیرد سبب شده بازی های امشب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و تیم های ایرانی با انگیزه ای فراوان در این دیدارها تنها برای شکست حریفان خود به میدان بروند.
کد خبر: ۲۱۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 20 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، هفته پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از امشب با برگزاری دو دیدار برای نماینده های کشورمان مقابل نماینده های عربستان پیگیری می شود. ذوب آهن در شرایطی که حکم میزبان را دارد در عمان از تیم النصر پذیرایی می کند و سپاهان نیز به مصاف الاتحاد عربستان در کشور قطر می رود. مناقشات اخیر میان دو کشور و اینکه فوتبال عربستان موفق شد میزبانی را از نماینده های کشورمان بگیرد سبب شده بازی های امشب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و تیم های ایرانی با انگیزه ای فراوان در این دیدارها تنها برای شکست حریفان خود به میدان بروند.

سپاهان - الاتحاد
سپاهان زخم خورده از  رقابت های این فصل برای اعاده حیثیت و تنها برای نفس کشیدن و اینکه بگوید ما هنوز زنده ایم با وجود اینکه دیگر رمقی برای ادامه مسابقاتش ندارد باید به مصاف تیمی قدرتمند از کشور عربستان برود.استیماچ در رقابت های این فصل روزهای بسیار سختی را پشت سرگذاشته و این سختی در روزهای اخیر با توجه به حواشی مربوط به محرم نویدکیا به اوج خود رسیده است. طلایی پوشان دیار  زاینده رود برای اینکه بتوانند امیدهای خود برای صعود را همچنان زنده نگه دارند باید به هر شکل شده از این دیدار سه امتیاز را بگیرند، در غیر این صورت باید با این جام بسیار مهم نیز مانند رقابت های لیگ برتر  و جام حذفی خداحافظی کنند.

سپاهان تاکنون از  چهار دیدار خود در گروه A  این مسابقات با سه امتیاز در رتبه آخر جدول چهار تیمی قرار دارد و از شانس اندکی برای صعود برخوردار است. این تیم در روزهایی که می توانست برابر نماینده ازبکستان نتایج بهتری بگیرد با دو شکست پیاپی برابر لوکوموتیو  امیدهای خود برای صعود را بسیار کمرنگ کرد تا حالا در حسرت امتیازاتی باشد که به سادگی می توانست حداقل در خانه بگیرد و نگرفت.از سپاهان که بگذریم الاتحاد عربستان نیز در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا حال و روز چندان مساعدی ندارد، این تیم هم با سه امتیاز مانند تیم اصفهانی تنها به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از سپاهان در رتبه سوم قرار گرفته است.تیم عربستانی در  رقابت های این گروه یک شکست و سه تساوی کسب کرده و مانند سپاهان در دو دیدار باقی مانده خود در صورتی که قصد دارد صعود کند باید هر شش امتیاز باقی مانده را بگیرد.

نکته حائز اهمیت در این دیدار این است که مردم ایران انتظار دارند سپاهانی ها به دور از شرایط جدول با انگیزه و تمرکز لازم در این مسابقه حضور یابند تا با شکست نماینده عربستان انتقام حواشی ایجاد شده توسط فوتبال این کشور عربی برای فوتبال ایران را بگیرند.گفتنی است، در بازی دیگر این گروه نیز دو تیم مدعی النصر دبی و لوکوموتیو ازبکستان به مصاف هم می روند، هم اکنون تیم عربستانی با هشت امتیاز و تیم ازبکستانی با هفت امتیاز شانس های مسلم این گروه برای صعود به دور بعدی هستند.

 ذوب آهن-  النصر عربستان
در یکی دیگر از دیدارهای مهم از هفته پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دیگر نماینده اصفهانی کشورمان باید به مصاف دیگر تیم عربستانی یعنی النصر برود. ذوب آهن هم اکنون با کسب دو پیروزی، دو تساوی و بدون شکست با هشت امتیاز بر خلاف سپاهان که در قعر جدول گروهش قرار دارد با قرار گرفتن در صدر جدول از شانس بسیار بالایی برای صعود از این گروه برخوردار است.شاگردان یحیی گل محمدی بر خلاف لیگ که امید بسیار کمی برای قهرمانی دارند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند و از آنها انتظار می رود از دو دیدار باقی مانده خود نیز امتیازات لازم برای صعود را گرفته و به عنوان تیم نخست به دور بعدی این مسابقات صعود کنند.

ذوبی ها با شش گل زده و تنها دو گل خورده صاحب بهترین خط حمله و بهترین دفاع در گروه خود هستند. ذوب آهن می‌ تواند با یک برد خانگی خارج از اصفهان هواداران فوتبال ایران را خوشحال‌ کند. بهترین راه برای انتقام گیری از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر صدور رای سیاسی و بازی در کشور سوم مقابل حریفان عربستانی برد در زمین فوتبال است. النصر عربستان در صورت شکست در این بازی شانس صعودش به حداقل می‌رسد، بنابراین این تیم با تمام توان در این بازی به میدان می‌آید. مساوی هم به سود شاگردان گل ‌محمدی است.    نماینده عربستان از چهار دیدار خود با کسب یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست در رتبه سوم گروه قرار دارد، به همین خاطر آنها در دیدار مقابل نماینده کشورمان تنها به کسب سه امتیاز مسابقه فکر می کنند.

شاید شرایط برای کسب پیروزی و صعود سپاهان بسیار مشکل باشد، اما ذوبی ها می توانند با ارائه یک دیدار منطقی و البته کاملا حیثیتی آبروی فوتبال ایران را حفظ کرده و در دیداری انتقامی،حریف عربستانی خود را شکست دهند.این ذوب آهن در صورتی که حمایت و هدایت صحیحی از آنها صورت بگیرد این پتانسیل را دارند که حتی تا مراحل پایانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده و جبران از دست دادن تقریبی قهرمانی لیگ را نیز بکند.در دیگر دیدار این گروه لخویا و بنیادکار باید به مصاف یکدیگر بروند، پس از ذوب آهن، لخویای پنج امتیازی که در رده دوم این گروه قرار گرفته از شانس بیشتری برای صعود برخوردار است./گروه فوتبال روزنامه اصفهان زیبا

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار