کد خبر: ۲۱۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 20 April 2016


مدیرکل اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۳ درصد از جمعیت ایران پیر هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۲۰ هجری شمسی تعداد افراد سالخورده ایران به بیش‌ از ۲۰ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،‌ حمیدرضا عسگری‌مورودی در مراسم اختتامیه استانی پنجمین جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات که امروز در کانون امام علی(ع) کرج برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه اوج سرمایه آدمی دوره نوجوانی و جوانی انسان است، اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران 223 هزار شهید در 8 سال دفاع مقدس دارد که 150 هزار از آن‌ها سن بین 18 تا 30 را داشته‌اند.

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه جمعیت ایران به سمت پیری پیش می‌رود، افزود: در حال حاضر نزدیک به یک سوم از جمعیت ایران یعنی 25 میلیون نفر جوان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 درصد از جمعیت ایران پیر هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 1420 هجری شمسی تعداد افراد سالخورده ایران به بیش‌از 20 درصد برسد.

عسگری‌مورودی با بیان اینکه با این روند پیری، صحنه جامعه از جوان و نوجوان خالی می‌شود،‌ افزود: این امر تهدید برای جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 83 درصد از زندانیان زیر تحصیلات دیپلم دارند، گفت: اولین مزیت ورود دانش‌آموزان به عرصه پیشگیری از وقوع جرائم، حفظ دین آن‌ها است.

عسگری‌مورودی با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که مبارزه با آسیب‌ها را از داخل خیابان شروع کرده‌ایم، افزود: مبارزه و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌ها را باید از داخل خانه و خانواده شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه استان البرز جزء استان‌هایی است که به شدت درگیر موضوع مواد مخدر است، گفت: خانواده پایه‌ای‌ترین نهاد برای شکل‌گیری شخصیت فرزندان است، اما در حال حاضر خانه‌ها تبدیل به خوابگاه برای بچه‌ها شده است.

عسگری‌مورودی افزود: برای شکوفایی استعداد فرزندان، باید در خانواده‌ها گفتمان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار