مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت : فیلمهای پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در آذربایجان غربی در دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت .
کد خبر: ۲۱۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 22 April 2016

آراسته


تابناک آذربایجان غربی:
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت : فیلمهای پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در آذربایجان غربی در دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت .

پرویز آراسته در نشست خبری با حضور خبرنگاران و شیرازه محبت مدیر کل روابط عمومی استانداری که بصورت میهمان در این نشست حضور داشت به مناسبت روز زمین پاک و همچنین برگزاری جشنواره فیلم سبز گفت : پنجمین جشنواره فیلم سبز پس از ۱۰سال توقف با همت و تلاش سرکار خانم دکتر ابتکار رئیس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست فعال شد و امیدوارم با همکاری ادارات ذیربط در این استان بتوانیم امکانات تماشای فیلم هارا برای تعداد زیادی از علاقمندان فراهم نماییم وی از خبرنگاران دعوت نمود ضمن یاری به این اداره کل در خصوص اطلاع رسانی بتوانند زمانی را برای دیدن فیلم ها اختصاص دهند .

وی گفت طبق هماهنگی های انجام شده فیلمها بصورت هم زمان علاوه در مرکز استان در شهرهای مهاباد، اشنویه ، خوی ، نقده، میاندوآب و ماکو با همکاری تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی و ادارت ذیربط از جمله ارشاد اسلامی ، دانشگاهها پخش خواهند شد.

وی گفت جشنواره فیلم سبز ۲۴ لغایت ۳۱ اردیبهشت بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شیرازه محبت مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به حیطه وظایف روابط عمومی ها در ارتباط با رسانه بسیار علاقمند هستم به هر بهانه ای در جمع آنان حضور یابم و از دعوت اداره کل حفاظت محیط زیست برای شرکت در این جمع صمیمی تشکر می کنم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی سپس در خصوص برنامه های روز زمین پاک  گفت : انسان‌ها و موجودات به محیط زیست و کره زمین و ضرورت مراقبت از زمین اظهار داشت: انسان‌ها و دیگر موجودات زنده در این نعمت الهی سهیم هستند وبنابراین باید استفاده‌ای متعادل از منابع خدادادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت وجود درختان در چرخه تولید اکسیژن افزود : جنگل‌هایی که حیات را برای انسان‌ها به ارمغان آورده‌اند اکنون با اتفاقاتی مانند آتش سوزی، قطع درختان برای تولید کاغذ و زغال و فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی تهدید می‌شوند.

آراسته با اشاره به مشکل رها سازی زباله‌ها در طبیعت گفت : زباله‌ تولید شده در روستاها زمانی به وسیله‌ خود اهالی جمع آوری و کمپوست می‌شد ولی متاسفانه امروزه در کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت رها می‌شوند.

وی افزود به منظور گرامیداشت روز زمین پاک با همکارای ادارت مختلف مراسمات و برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار شد که میتوان به پاکسازی اطاف روستاها ، میادین پرتردد شهرها ، داخل و اطراف شهرکهای صنعتی ، اشاره نمود.

وی گفت روز جمعه به مناسبت روز زمین پاک و گرامیداشت هفته سلامت برنامه پیاده روی خانوادگی در کوه سیر با همت و تلاش دانشگاه علوم پزشکی و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، انجمن حمایت از بیماران دیابتی ، انجمن حمایت از بیماران کلیوی برگزار می گردد و از عموم خانواده ها دعوت نمود در این مراسم که از ساعت ۷/۳۰ صبح از محل پل فلزی اول جانوسلو برگزار می شود حضور یابند. وی گفت برنامه های مختلفی در طول برنامه اجرا خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود : این اداره کل روز جمعه همچنین با همکاری تشکل حیات وحش و آبزیان و عموم ماهیگیران ورزشی علاقمند به محیط زیست اقدام به پاکسازی و جمع آوری تورهای زائد در طول بیش از ۲۵ کیلومتر از مسیر حاشیه رودخانه ارس از محل تاج سد تا پل فلزی در منطقه حفاظت شده مراکان خواهد نمود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت : متاسفانه بعضی از شکارچیان به صورت غیر قانونی در مناطقی که شکار ممنوع است فعالیت می‌کنند، ما هم حدالامکان به وسیله‌ مأمورین خود و به صورت مسلح از این عمل جلوگیری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته آذربایجان‌غربی دارای  ۳۴ روز هوای پاک ، ۲۰۶ روز هوای سالم، ۱۱۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۰ روز ناسالم، یک روز خیلی ناسالم و یک روز خطرناک بود و این آمار نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.

آراسته با اشاره به سهم بالای ریزگردهای ورودی از کشورهای همسایه در آلودگی هوای آذربایجان غربی تصریح کرد: ۹۰ درصد مربوط به ریزگردها از آلودگی هوا مربوط به ریزگردهایی است که عمدتاً از کشور ترکیه و عراق وارد هوای استان می‌شوند و درصد کمی از ریزگردهای بومی سبب آلودگی هوای منطقه می‌شوند.

وی افزود: چالش دیگر ما در راستای حفظ محیط زیست مدیریت فاضلاب کارخانجات صنعتی است چون خروجی پساب‌های برخی واحدهای صنعتی بزرگ دارای استاندارد زیست محیطی نیستند و لازم میباشد تصفیه خانه های موجود با مدیریت اصولی و بهره برداری مطلوب خروجی پساب استاندارد داشته باسد .

وی گفت : نمونه برداری از منابع آب رودخانه ، تالابها ، آب های سطحی ۵۴ درصد و بازدید و بی خطر سازی پسماند های بیمارستانی ۳۰ درصد افزایش یافته است

آراسته گفت: در مجموع در استان ۶۰ تصفیه خانه وجود دارد که ۷ تصفیه خانه مربوط به شهرکهای صنعتی می باشد
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار