کد خبر: ۲۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 12 April 2015
به گزارش تابناک یزد مدیر گروه تحقیقاتی مولفه های اجتماعی سلامت مرکز ملی تحقیقات سلامت در خصوص اینکه وضع کدام استان ها از نظر ا منیت غذایی خوب است؟ اظهار داشت:
استان های قم ، اصفهان ، سمنان ، تهران و یزد را می توان از استان هایی برشمرد که از نظر امنیت غذایی ، بهترین وضعیت را دارند.

دکتر بهزاد دماری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اعلام وضعیت بسیار ناامن تا امن غذایی استان های کشور بر اساس چه شاخص هایی به دست آمده است؟ از سه دسته شاخص نام برد. این شاخص ها شامل اندازه گیری دسترسی به غذای کافی ، توان اقتصادی در تامین غذا و تامین سلامت غذا به دست آمده است.

این پژوهشگر پزشکی - اجتماعی اظهار داشت : در خصوص شاخص اندازه گیری دسترسی به غذای کافی، معیارهایی از جمله نسبت اراضی، میانگین ارتقا بارش ها، تولید گوشت، میزان تولید محصولات غذایی و صنعتی لحاظ شده است. ضمن اینکه نسبت جمعیت شاغل به کل افراد فعال، نرخ باسوادی، هزینه خوراک و دخانیات سالانه خانوار، قیمت گوشت و ضریب محرومیت استان جز معیارهای شاخص توان اقتصادی به شمار می آید.

مجری تدوین سند ملی تغذیه و امنیت غذایی کشور در رابطه با تامین سلامت غذا نیز به معیارهایی از جمله دسترسی به آب آشامیدنی سالم، درصد تولد نوزادان کمتر از دو هزار و 500 گرم اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار