کد خبر: ۲۱۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 23 April 2016


مديركل اجتماعي فرهنگي استانداري البرز با بيان اين كه درزمان حاضر 6 درصد از جمعيت ايران پير هستند، گفت: پيش بيني مي شود در سال 1420 هجري شمسي تعداد افراد سالخورده ايران به بيش از 20 درصد برسد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني استانداري البرز در روز شنبه حميدرضا عسگري مورودي در مراسم اختتاميه استاني پنجمين جشنواره «نوجوان سالم و ابتكارات» كه در كانون امام علي(ع) كرج برگزار شد، افزود: جمعيت ايران به سمت پيري پيش مي رود و با اين روند ، طي دو دهۀ آينده صحنه جامعه تقريباً از حضور پر رونق جوان و نوجوان كاسته مي شود.

وي تأكيد كرد: در زمان حاضر نزديك به يك سوم از جمعيت ايران يعني 25 ميليون نفر جوان هستند و شتاب جامعه به سمت پيري تهديدي مهم محسوب مي شود.

مديركل اجتماعي فرهنگي استانداري البرز، اوج سرمايۀ آدمي را دوره نوجواني و جواني دانست و عنوان كرد: برخلاف برخي تصورات غلط و پنداشت نادرست كه جواني را دوران جهالت و ناداني مي دانند، اين دوران در مكتب اسلام دوران تلاش و تفكر است و پيامبر اكرم(ص) جواني را همسنگ وزارت توصيف كرده اند.

وي با اشاره به نقش آفريني جوانان كشور طي چهار دهه گذشته، تصريح كرد: از مجموع 220 هزار شهيد دوران دفاع مقدس، حدود 150 هزار شهيد سرافراز در محدوده سني 15 تا 30 سال قرار داشتند كه به عبارتي مي توان گفت؛ جوانان با عزم راسخ و پايمردي خود كشور را در مقطع حساس جنگ تحميلي از يك شكست قطعي نجات دادند.

عسگري مورودي بهترين آوردۀ علم را بازدارندگي از لغزش ها و انحرافات دانست و افزود؛ اولين مزيت ورود دانش آموزان به عرصۀ پيشگيري از وقوع جرائم، حفظ دين و شخصيت آن ها است.

وي گفت: در كلام اميرمؤمنان نيز تأكيد شده است كه جوانان آبروي خود را با ادب و دين شان را با دانش صيانت كنند.

مديركل اجتماعي فرهنگي استانداري البرز در همين راستا خاطر نشان كرد: حدود 80 درصد زندانيان در استان البرز داراي تحصيلات پايين و سطح آموزش زير ديپلم هستند.

وي فرصت سازي براي جوانان در عرصه هاي مختلف علمي، هنري و ورزشي را يك ضرورت استراتژيك براي كشور برشمرد و عنوان داشت: اين متغير از زوال سرمايه ها پيشگيري و موجبات تعالي جامعه را فراهم مي آورد.

مديركل اجتماعي فرهنگي استانداري البرز در ارائه تحليلي آسيب شناسانه از روند مقابله با آسيب ها در دهه هاي گذشته، اذعان داشت: نقطه آغاز پيشگيري و مبارزه با آسيب ها، خانه و خانواده است، در حالي كه ما مقابله را از خيابان ها شروع كرديم كه يكي از عوارض اين نوع رويكرد، چندلايه ساختن جامعه است.

وي تصريح كرد؛ اين كه پليس در خط مقدم مقابله با پديده اعتياد قرار گيرد، چندان مؤثر و نتيجه بخش نخواهد بود و در جنگ تحميلي نيز به عنوان سمبل ايستادگي ملي در برابر هجمه اي سنگين، دفع تجاوز بر توان مردمي استوار بوده است.

عسگري مورودي با اشاره به اهميت و نقش محوري نهاد خانواده در تربيت و جهت گيري استعداد فرزندان گفت: خانواده پايه اي ترين نهاد براي شكل گيري شخصيت فرزندان است و به هر ميزان كه روابط گرم، عاطفي و دين مدارانه در خانواده حاكم باشد، ضريب مقاومت افراد در برابر آسيب ها افزايش مي يابد.

وي با ابراز نگراني از شدت يافتن روابط ديجيتالي و كم رنگ شدن فضاي گفتگوي مستقيم در خانواده و جامعه، اظهار داشت؛ متأسفانه در زمان حاضر خانه ها با فاصله گيري تدريجي از كاركرد اصلي خود، تبديل به خوابگاه براي افراد خانواده شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار