مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا در شرق مازندران گفت : 9 درصد از جمعيت روستايي اين شهرستان به ديابت مبتلا هستند كه براساس طرح غربالگري افراد از بيماري خود مطلع شدند.
کد خبر: ۲۱۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 24 April 2016

به گزارش تابناک مازندراناسماعيل محموديان، عصر يكشنبه در جمع خبرنگاران از اجراي طرح غربالگري ديابت در روستاهاي اين شهرستان خبر داد و افزود: در اين طرح، 93 درصد جمعيت روستايي بالاي 30 سال در طرح غربالگري فشار خون و ديابت تحت پوشش قرار گرفتند.

وي گفت: از 28 هزار و 501 نفر جمعيت بالاي 30 سال روستاهاي شهرستان نكا، 26 هزار و 622 نفر در طرح غربالگري شركت كردند كه از اين تعداد يكهزار و 322 نفر ديابتي و 281 نفر نيز فشار خون جديد شناسايي شدند.


مدير شبكه بهداشت و درمان نكا در ادامه با اشاره به اينكه در شهرستان نكا، هيچ خانه بهداشت استيجاري وجود ندارد، خاطر نشان كرد: احداث و افتتاح خانه هاي بهداشت نكا سال گذشته در شهرستان نكا با حضور وزير بهداشت و درمان عملياتي شد و اتمام ساخت خانه ها جشن گرفته شد.


محموديان افزود: اكنون در حوزه ساخت و ساز مراكز بهداشت و درمان روستايي وارد شده ايم و دو مركز كميشان و چلمردي در دست اقدام است كه با بودجه 20 ميليارد ريالي در دو مركز، مركز كميشان در حال ساخت و ساز و چلمردي در حال تعيين پيمانكار است.


وي ادامه داد: از چهار مركز درماني شهري در نكا، سه مركز استيجاري است كه شامل مركز نكا دو، نكا سه و نكا چهار است كه با اهداي زمين توسط خيرين در حال ساخت و ساز است و هم اكنون تعمير و تجهيز 11 مركز بهداشت و درماني شهري و روستايي در دست اقدام است.


مدير شبكه بهداشت و درمان نكا با اشاره به اينكه در طول يكسال گذشته خيرين سلامت خدمات شاياني به بخش بهداشت و درمان ارائه دادند، گفت: در اين راستا هفت هزار و 500 متر مربع زمين توسط خيرين براي ساخت خانه هاي بهداشت، مراكز درماني و كلينيك تخصصي و فوق تخصصي طوبي اهدا شد.


محموديان با اشاره به اينكه اول تا هفتم ارديبهشت‌ماه به نام هفته سلامت با شعار غلبه بر ديابت نام‌گذاري شده است اظهار داشت: برنامه هاي مختلف بهداشتي و فرهنگي براي اين هفته در نظر گرفته شده است كه در حدود 30 برنامه است و برگزاري نشست خبري، صبحانه سلامت، پياده روي كاركنان دولت، همايش آواي سلامت، ويزيت رايگان، اجراي طرح غربالگري و... از جمله اين برنامه ها است.


شهرستان 116 هزارنفري نكا در شرق مازندران واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار