خطیب جمعه امروز تهران:
تابناک تهران- خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز دور دوم انتخابات برگزار می‌شودو مردم باید به صحنه بیایند و حماسه هفتم اسفند را تکمیل کنند.
کد خبر: ۲۲۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 29 April 2016
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز و هفته کارگر اظهار داشت: جامعه اسلام به کارگر اهمیت زیادی داده است و هیچ دینی پیدا نمی‌کنید که پیامبر آن دست کارگر را ببوسد.

او افزود: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی کارگران هستند و امیدواریم حق و حقوق کارگران به نحو شایسته پرداخت شود و با سفارشی که رهبری برای راه‌اندازی مجدد بنگاه‌های تعطیل‌شده داشتند، امیدواریم کارگران زیادی مشغول کار بشوند.

خاتمی با اشاره به مناسبت هفته خلیج فارس، سابقه زیاد این نام را یادآور شد و گفت: ان‌شاءالله این نام تا همیشه هست و خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز دور دوم انتخابات برگزار می‌شود و مردم باید به صحنه بیایند و حماسه هفتم اسفند را تکمیل کنند.

خاتمی به مسئله جنگ نرم و مبارزه فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: مبارزه فرهنگی یعنی یک ملت را از درون پوک و بی‌محتوا کنند. این عرصه در فضای مجازی و سایت‌ها و شبکه‌های بیگانه رسانه‌های دیداری و شنیداری و سینما و کتاب غوغا می‌کند.

او گفت: مقام معظم رهبری سال هفتاد از شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی سخن گفتند. یکی از این مسائل، مسئله بی‌حجابی در جامعه است. کسی انکار نکند که دشمن ابتذال و هرزگی را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد جوانی که می‌خواهد آینده‌ساز شود، به دنده عیاشی بیفتد تا هیچ افتخاری برای کشور ایجاد کند.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: ما نمی‌گوییم هرکه بد گشت، نامسلمان است، عده‌ای نمی‌دانند و این کار را انجام می‌دهند. مصوبه سال ۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص کرد که ۲۶ دستگاه باید پای کار بیاید. فعلا نیروی انتظامی وارد کار شده که طرح امنیت اخلاقی مبارزه با اراذل و اوباش و زورگیران و مزاحمان نوامیس مردم و بی‌حجابی و بدحجابی هم در آن هست؛ با این تفاوت که در مبارزه با بی‌حجابی باید مهربانانه برخورد کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امنیت تهران کار نیروی انتظامی است، افزود: عزایزانی که در خاش به شهادت رسیدند، برای امنیت ماست و نباید با آن‌ها با ناسپاسی برخورد کرد و همین‌جا می‌گویم هر حرکت غیرقانونی مطلقا ممنوع است.

خیلی‌ها روحیه پذیرش حرف‌های مخالف را ندارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اخلاق‌، گمشده جامعه گفتمانی ما است، گفت: شهید مطهری، رفتارهای آمرانه و یک‌طرفه را بلای جان رشد جامعه می‌دانست.

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم، هفته کارگر و روز شوراها، گفت: 12 اردیبهشت روز شهادت شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیر انقلاب اسلامی است. شهید مطهری متفکر، نظریه‌پرداز و فیلسوفی که خدمات ماندگاری برای جامعه اسلامی ما و دوستداران انقلاب اسلامی در ایران و در همه جای دنیا به جا گذاشت.

وی تأکید کرد: عملکرد کارنامه شهید مطهری به طرز قابل تحسینی در ارتباط با نیازهای فکری جامعه بود که شاید شجاعت و جرأت ورود به آن در افراد دیگر جامعه وجود نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سیل شبهات در اصل دین، انکار خدا، نفی مقدسات، اصالت لذت، بازسازی رژیم منحوس پهلوی و نفی ارکان انقلاب امروزه توسط هزاران شبکه‌های مجازی در معرض دید نسل جوان قرار می‌گیرد و باید به آنها پاسخ داد. حجم این شبهات بسیار زیاد شده و نمی‌توان از کنار آنها به‌سادگی گذشت.

وی، اظهارداشت: سیل این شبهات در میان جامعه در حال رواج پیدا کردن است و با این آزادی گسترده‌ای که وجود دارد، هر کس می‌تواند از هر جای دنیا حرفش را به گوش و چشم جوانان ما برساند.

ضرغامی افزود: مطهری اگر در این شرایط می‌بود، در مرحله اول برای جوانان و مردم حق پرسشگری قائل می‌شد. حق پرسشگری یعنی میل به تغییر، شک کردن به هر چیزی که در دوران کودکی و گذشته یک فرد بوده است. جوان نمی‌خواهد راه پدرانش را ادامه دهد، اگر این‌طور بود که اسلام، امروز وجود نداشت.

رییس سابق صدا و سیما اضافه کرد: اصل همه‌گیر شدن انقلاب اسلامی بر این پایه بود که جوانان به آن چیزی که قبل از آن شنیده بودند، شک کردند و برای همین بود که راه رشد و تعالی در مقابل آنها گذاشته شد و انقلاب شکل گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اخلاق، امروز گمشده جامعه گفتمانی ماست. کم‌طاقت شده‌ایم، صبوری نمی‌کنیم و فرصت برای شنیدن حرف مخالف کم‌تر داریم.

وی گفت: هرچه رهبری عزیز ریل‌گذاری می‌کند و بحث‌هایی مانند کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح می‌کند و در سال چندین بار فرصت می‌دهند دانشجویان بیایند و حرف‌های خود را بزنند، اما خیلی‌های دیگر روحیه پذیرش حرف‌های مخالف را ندارند، ولی شهید مطهری این‌گونه نبود.

ضرغامی ادامه داد: مطهری شجاع بود، نه از هیاهوی مخالفان و جوسازی آنها می‌ترسید، نه از فشارهای هوادارانش. متأسفانه امروز برخی از متفکران ما اسیر هواداران خوشان هستند و اگر برخلاف آنها چیزی بگویند، احساس می‌کنند هوادارانشان را از دست می‌دهند، متأسفانه تثبیت این فضا یعنی مرگ آزاداندیشی و مطهری نشان داد از این فضا نمی‌ترسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: مطهری می‌گوید شما وقتی با دشمنان اسلام مواجه می‌شوید، بدانید با چه پدیده‌ای مواجه هستید. ما با کسی که با اسلام سر ستیزه‌جویی ندارد، کاری نداریم، رهبری نیز بارها این را فرموده‌اند، ولی وقتی ما حرف از دشمن می‌زنیم، منظورمان آمریکاست.

منبع: تابناک
برچسب ها: نماز جمعه ، خاتمی ، ضرغامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار