امام جمعه اردبیل گفت: کاندیداها و طرفداران آنها باید به رأی مردم تمکین کرده و به آن احترام بگذارند.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 29 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در هنگام رأی دادن در مسجد منصوریه اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور با شکوه مردم نمودی از بلوغ و بصیرت آنهاست و صحبت اصلی من با کاندیداهایی است که حتماً به قانون تمکین کرده و هر چه رأی مردم باشد به آن احترام بگذارند.

وی تصریح کرد:‌ ما در سال 88 به دلیل خارج شدن از مدار قانون و تسلیم نشدن در برابر رأی مردم ضربه سختی را دهیم که این خود نمادی از بی‌احترامی به رأی مردم و تمکین نکردم به خواسته‌های آنها بود.

امام جمعه اردبیل معیار را رأی مردم دانست و گفت: کاندیداها و طرفداران آنها باید از توهم خیالی در پیروزی انتخابات پرهیز کنند، چراکه در سیستم انتخاباتی کشور آرایی که مردم به صندوق می‌ریزند و شمارش آن در کمال صحت، دقت و اعتماد بالا انجام می‌شود.

عاملی از کاندیداها خواست تا با مدیریت مناسب فردای انتخابات در صورت پیروزی یا عدم موفقیت نقش اصلی را در مدیریت درست به عمل آورند و از در ناسازگاری با قانون و رأی مردم وارد نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر خدای ناکرده بحرانی بعد از انتخابات به وجود آید جز سرافکندگی و شرمندگی به رأی اهالی این استان هیچ نتیجه‌ای را به همراه ندارد.

* بزرگترین نظرسنجی‌ها رأی مردم است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه هر چهار کاندیدا در این مدت نظرسنجی انجام داده و به نحوی خود را پیروز انتخابات قلمداد کردند، ادامه داد: این نظرسنجی‌ها قابل قبول و اعتبار نیست بلکه اصلی‌ترین نظرسنجی رأی مردم است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: بعد از اعلام نتایج انتظار این است تا کاندیداها فضای رقابت را به رفاقت تبدیل کرده و شنبه را به شنبه رفاقت و همدلی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم تبدیل کنند.

عاملی اضافه کرد: هزاران عرصه مهمتر از مجلس برای خدمت به افراد شایسته مهیاست و نباید افراد احساس کنند که تنها در عرصه مجلس می‌توانند خدمت کنند در حالی که چهره‌هایی همچون علیپور نشان دادند که در سنگرهای مختلف می‌توان خدمتی صادقانه انجام داد.

* از بداخلاقی‌های دور دوم انتخابات ناراحت هستم

وی ضرورت ارائه طرح‌ها و لوایح مناسب را در مسیر اقتدار و عظمت کشور در مجلس آینده یادآور شد و گفت: در مرحله دوم انتخابات فضای حاد و برخی رقابت‌های آمیخته با بداخلاقی‌ها را شاهد بودیم که در شأن این ملت نبود.

عاملی افزود: این بداخلاقی‌های انتخاباتی دور از فرهنگ، مدنیت و شأن این ملت بود و در برخی از مواقع رقابت‌ها به تقابل، بدگویی، تهمت‌زنی‌ها، کشف اسرار دیگران و دعواهای بی‌مورد سپری شد که این خود بزرگترین آسیب‌ها را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه از تولید چنین فضاهایی ناراحت هستم، تصریح کرد: باید بعد از انتخابات نشست‌های علمی با هدف آسیب‌شناسی انتخابات مجلس دهم انجام شود تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

عاملی با بیان اینکه به هیچ وجه فضای شکاف، کینه‌توزی و دودستگی قابل قبول نیست و مجلس دهم باید در مسیر ارائه توانمندی‌های بیشتر به مردم ورود پیدا کند، بیان کرد: در مجلس دهم قطعاً مطالبات حقیقی مردم را با همراهی منتخبان مردم پیگیری می‌کنیم.

* لابی‌گری‌ها را برای تصویب منطقه آزاد در مجلس دهم تقویت کنیم

امام جمعه اردبیل به مردم استان بشارت داد تا با پیگیری‌های مؤثر و همکاری‌های قابل قبول با منتخبان کل کشور تلاش می‌کنیم تا با لابی‌گری مناسب منطقه آزاد تجاری اردبیل را در مجلس دهم به تصویب برسانیم.

وی گفت: با جمع‌آوری امضای منتخبان مردم در مجلس دهم از نقاط مختلف کشور که قطعاً با لابی‌گری و خیز بلندی که در مسیر تعامل و همکاری‌های مشترک بر می‌داریم، سعی و تلاشمان بر این است تا لایحه منطقه آزاد تجاری را که به نفع اشتغال و اقتصاد استان است، تحققی عینی ببخشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار