مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران:
تابناک تهران - بعد از گذشت مدتی از ماجرای خبر رفتارهای نادرست با زنان معتاد در کمپ شفق، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران اعلام کرده که زنان از این مرکز به مراکز دیگر منتقل شده‌اند، اما حال و روز مردان در حال ترک اعتیاد در این کمپ چگونه خواهند بود؟
کد خبر: ۲۲۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 30 April 2016

از وقتی که نحوه اسکان و ترک دادن معتادان در کمپ شفق با چندین خبر و گزارش تبدیل به موضوعی جنجالی شد، زمانی زیادی نمی گذرد.

موضوعی که خیلی از مسئولان شهری درباره آن واکنش نشان دادند. برخی از آنها از پایه و اساس رفتارهای غیرانسانی با معتادها به ویژه زنان معتاد را در این مرکز ترک اعتیاد نادرست خواندند و برخی دیگر با اظهار بی اطلاعی از این برخوردها قول رفع مشکلات و توقف ماجرا را دارند.

حالا که کمی از تب و تاب داستان زنان اسکان داده شده در شفق افتاده مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده که کمپ شفق از این به بعد فقط به مردان معتاد تعلق دارد.

فرزاد هوشیار گفته: «شفق تبدیل به مرکز نگهداری مردان شده است و تا کنون 400 نفر از معتادان مرد، به این مرکز منتقل شده‌اند.»

او به سرنوشت زنانی که در این مرکز نگهداری می شدند هم اشاره کرده و گفته: «در واقع 150 نفر از خانم‌هایی که در این مرکز بودند با تدابیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، در معرض درمان با متادون قرار گرفته بودند، در حال حاضر این خانم ها به دو کمپی که بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده با هزینه شهرداری تهران، انتقال داده شده‌اند. انتقال به این دو کمپ، برای ترک اعتیاد خانم ها از متادون بوده است چرا که برای انتقال به مراکز بهاران باید به هیچ گونه موادی اعتیاد نداشته باشند و این امر ضروری بوده است.»

حالا موضوعی که ممکن است به ذهن برسد این است که برخورد نادرست با معتادان فقط مربوط به زنان نگهداری شده در کمپ شفق نبوده است بلکه مردانی هم که به این کمپ منتقل شده اند شکایت زیادی درباره نحوه برخورد با خودشان داشتند. آیا برای آنها هم فکری شده است؟ هوشیار در جواب این سوال می گوید: «از انجایی که موضوع مربوط به خانم ها حساس تر بود و به هر حال مسائل این چنینی حساسیت های زیادی را بر می انگیزد و به همین دلیل نسبت به خانم ها تصمیم گیری قاطع تری شد.»

او ادامه می دهد: «از طرفی تعداد مردان اسکان داده شده در کمپ شفق بیشتر است و انتقال خانم ها کار راحت تری بود. به این نتیجه رسیدیم که با انتقاب خانم ها به مراکزی که شاید برایشان مناسب تر باشد، بهتر بتوان کمپ را مدیریت کرد.»

هوشیار درباره نظارت بر رفتار با مردان درحال ترک در شفق می گوید: «ما حواسمان به مردان شفق هم هست و قرار نیست آنجا جایی برا اسارت مردها باشد بلکه تلاش می کنیم شفق را به استاندارها نزدیک تر کنیم.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار