احتشام حاجی پور در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تبریز:
حاجی پور با کنایه در شروع سخنانش از حضار خواست که صلواتی به شادمانی شهیدان بفرستند که از جان خود گذشته اند تا در اینجا,هر کس,هر کاری خواست بکند!.
کد خبر: ۲۲۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 01 May 2016
رییس شورای استان,ناطق پیش از  دستور این جلسه از شورای اسلامی شهر تبریز بود.
حاجی پور با کنایه در شروع سخنانش از حضار  خواست که صلواتی به شادمانی شهیدان بفرستند که از جان خود گذشته اند تا در اینجا,هر کس,هر کاری خواست بکند!.
احتشام حاجی پور با کنایه در مورد روز معلم اذعان داشت:آقای رییس چون چپ دست هستند و در تبریک روز معلم فقط به اعضای که در طرف چپ شان وجود دارد, عرض تبریک می کنند و من به نوبه ی خود از معلمان  و اساتید دانشگاه عضو شورا در طرف چپ  همچون فریدون بابایی و شیاری و دیگران معلمان شهر  تبریک و شادباش می گویم.
حاجی پور افزود:معلم در حکم پدر و مادر,فرزندان و دانش آموخته گان هستند.معلمین نماینده خدا در زمین هستند و برای همین است که امیر المومنان توجه زیادی به کسانی آموزنده هستند می کرد.
رییس شورای استان گفت:از روز کارگر معمولا استفاده ابزاری می شود و ما باید حقوق کارگران و عدالت در پرداخت را رعایت کنیم تا مشکلات حل شود.
حاجی پور گفت:جامعه مانند انسان است و  دارای روح است که روح جامعه دخالت مردم در کارها و مشارکت است.ما مسلمان هستیم و اینجا فرنگ نیست! از دستور و آیه ی قرانی است که شورا در قانون اساسی قید شده است.بر اساس قانونی اساسی,شورا تشکیل شده است و این کار برای مشارکت مردم در کارهاست.
وی تصریح کرد:شورا ها مصداق مشارکت مردم درامورهستند.مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهرها  سرمایه اجتماعی هستند.
رییس شورای  اسلامی استان در مورد نظارت شوراها اذعان داشت:بنده بعنوان کسی که  شهردار تبریز نیز شده ام و چند سالی که عضو شورا هستم می گویم باید در بعد نظارت شورا, دو مقوله توجه شود،مقوله اول ,نظارت به خود شوراست و بعد دیگر این نظارت,ناظر بودن به شهرداری و نهادهای زیر مجموعه است.
حاجی پور اذعان داشت:به نظر من  همه ی اعضا شریک جرم,ماجراهای اخیر دستگیری هستیم.زیرا در شورا وظیفه نظارتی در خود شورا و مجموعه زیر دستی خیلی ضعیف عمل شده است.
حاجی پور در تشریح ضعیف بودن عمکلرد شورا در بعد نظارت گفت:متاسف هستیم که فردی زیر دیپلم  بعنوان مشاور شورای شهر ,دفتر مشاوران شور ا باز می کند که نشان از کاستی بعد نظارت در شوراست.
حاجی پور گفت:این ضعف نظارتی  با دو راه  قابل حل است.اولین راهکار برون رفت از این وضع و مقابله با افرادی از عضو شورا هستند که می خواهند از قانون تخطی کنند. و در بعد دوم تقویت نظام نظارتی در نهادهای شهرداری است.
این عضو شورا در مورد تعامل نمایده مجلس و اعضای را گفت:باید دست از شورا ستیزی برداریم و افزود:برخی از نماینده ها,شورا را هبو  ی خود می دانند.
احتشام حاجی پور گفت:در قانون اساسی در موارد زیادی به شوراها اشاره شده است و ارج و منزلتی به شورا قایل شده  است.و ما باید اعتماد از دست رفته شورا را جبران کنیم  و مواظب باشیم تا به شورا ها لطمه وارد نشود.
حاجی پور گفت:شهرداری باید به خود آید و پشت شورا بدگویی نکند و قدرت تحمل شورا را داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
اول سلام.... دوم انسان نمی داند دم خروس را باور کند یا قسم حضرت .. پررویی هو حدی دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار