کد خبر: ۲۲۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 01 May 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از اجرای طرح گسترده جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در آستانه فصل تابستان در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سیدموسی حسینی کاشانی اظهار کرد: دشمنان با تمام امکانات، تهاجم فرهنگی گسترده‌ای را علیه کشور ما آغاز کرده‌اند که از مصادیق این تهاجم، تولید و عرضه بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای است که بر فکر و ذهن جوانان تأثیر گذاشته و بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی را به دنبال دارند.

وی ادامه داد: با توجه به این هجمه‌های فرهنگی و در جهت مقابله با آن‌ها ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای متشکل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز ، نماینده دادسرای عمومی انقلاب کرج، نماینده پلیس اطلاعات و عمومی (اماکن و امنیت اخلاقی) در استان البرز تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این‌که خانواده‌ها باید دقت کنند تا محصولات قاچاق و غیرمجاز وارد چرخه مصرف نشده و به دست فرزندانشان در حساس‌ترین شرایط تربیتی نرسد، یادآور شد: با توجه به تولید و توزیع محصولات غیرمجاز رایانه‌ای در سطح استان البرز یک تلاش جدی و همه‌جانبه انجام می‌شود تا به هر نحو ممکن جلوی ورود غیرمجاز این محصولات گرفته شده و زمینه برای تولید و عرصه محصولات با کیفیت فراهم آید.

حسینی کاشانی تصریح کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اقدامات خوبی در تولید بازی‌های متنوع با محتوا و غنای متناسب با فرهنگ اسلامی انجام داده تا کودکان و نوجوانان ما بتوانند از این بازی‌ها استفاده کنند.

وی اهمیت آگاه‌سازی و هشدارهای لازم به متولیان امر و خانواده‌ها را در این زمینه یادآور شد و گفت: امیدواریم با توجه به تنوع تولید محصولات و ورود آن به بازار در سال‌های متمادی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا با کاسته شدن از وضعیت نابسامانی در این زمینه روند کارها به سمت ساماندهی و شرایط مطلوب، دسترسی به محصولات پاک و سالم برای خانواده‌ها و نسل آینده فراهم آید.

وی در ادامه از اجرای طرح گسترده جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در آستانه فصل تابستان خبر داد و بیان داشت: طرح جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت با عزم جدی‌تری پیگیری خواهد شد

حسینی کاشانی با بیان اینکه این طرح هم اکنون نیز در دست انجام است افزود: در اجرای این طرح دو بار در هفته بازدیدهایی را از مراکز عرضه محصولات فرهنگی خواهیم داشت.

به گفته وی استمرار این طرح، همکاری دستگاه‌های دیگر را از جمله نیروی انتظامی و مراجع قضایی می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار