کد خبر: ۲۲۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 01 May 2016


فرماندار ساوجبلاغ گفت: براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي ، كارگروه هاي ويژه در اين شهرستان فعال شده است.

ابوالقاسم پاليزگير روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از تشكيل كارگروه اقتصاد مقاومتي براي رفع موانع ، كارگروه مبارزه با قاچاق كالا و فساد و ويژه خواري، شناسايي واحدهاي فعال ونيمه فعال وتعطيل و هماهنگي با بانكها براي حمايت از واحدهاي توليدي خبر داد و از آنها به عنوان مولفه هاي مهم اقتصاد مقاومتي نام برد.

وي ادامه داد: امسال سال عمل به برنامه ريزي ها در سطوح مختلف كشور است و در اين زمينه بايستي از توليد ملي و صنايع كشور، بخش خصوصي و نخبگان حمايت شود و علاوه بر آن به پژوهش هاي علمي و نوآوري ها، فرهنگسازي براي استفاده از كالاي ايراني، مديريت مصرف و اشتغال زايي توجه شود.

وي فرهنگ‌سازي و اتكا به توانمندي‌هاي داخلي و تربيت نيروي انساني خلاق و توانمند را از اولويت‌هاي شهرستان بيان كرد و گفت: مسئولين بايد براي تأمين زيرساخت‌هاي موردنياز تحقق شعار سال تلاش نمايند.

پاليزگير اظهار داشت : براي تحقق فرمايش مقام معظم رهبري در زمينه شعار اقتصاد مقاومتي بهره گيري از ظرفيت و پتانسيل صنايع دستي در اين شهرستان و تقويت آن به عنوان مشاغل خانگي در بين اقشار كم درآمد را در اولويت برنامه ها قرار داده ايم.

فرماندار ساوجبلاغ، تقويت فرهنگ كار و تلاش و كارآفريني را از عمده ترين ضرورت هاي اقتصاد مقاومتي عنوان كرد و گفت: توسعه فرهنگ كار و تلاش در بين مردم و كار آفريني و ارائه ايده هاي نو مي تواند علاوه بر اشتغال براي فرد كار آفرين براي ديگر اقشار نيز ارتزاق آفرين باشد .

وي تحقق اقتصاد مقاومتي را وظيفه اي همگاني عنوان كرد و افزود براي تحقق اقتصاد مقاومتي همه بايد احساس مسئوليت كنند و با همكاري و همدلي با دولت در عمل اين راهبرد ضروري نظام كه از سوي مقام معظم رهبري همواره تاكيد شده را محقق سازند .

پاليزگير گفت: در شهرصنعتي غير دولتي هشتگرد چندين واحد وجود دارد كه 21 واحد آن نيمه فعال و 69 واحد غيرفعال (كه تنهابخشي از آن احداث شده است) و 22 واحد هم زمين دولتي دريافت كرده اند و زمين بلا استفاده مانده است و از ارزش افزوده زمين بهره مي گيرند .

فرماندار ساوجبلاغ بيان داشت : تلاش بر اين است توانمندي ها و ضعف وقوت اين واحدها را جمع بندي شود از همه ظرفيتها استفاده نماييم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار