آیت الله مجتهد شبستری:
دولت نباید در انتخابات کوچک‌ترین دخالتی داشته باشند و این مایه ننگ بوده و شایسته نظام اسلامی نیست.
کد خبر: ۲۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 02 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مسئولان اداره کل بازرسی استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: مسئله بازرسی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مسایل کشور بوده و از همان صدر اسلام این مسئله وجود داشت و اشخاصی بودند که گزارشات و تخلفات را به محضر پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیرالمومنین علی(ع) می‌رساندند.

وی افزود: عهدنامه مالک اشتر و دستورات حضرت به ایشان در خصوص استانداری مصر باید به تمام ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های مهم تفهیم و آموزش داده شود.

نماینده امام خامنه‌ای در آذربایجان‌شرقی، افزود: وجود دیدبان‌ها و بازرس‌ها در عهدنامه مالک اشتر مورد تاکید واقع شده است، این یک دستور اسلامی است و نباید چنین تصوری شود که نهادهای امنیتی و نظارتی موجب دخالت در امور مردم است، بلکه همه اینها به خاطر تامین امنیت جامعه بوده و ضروری است.

آیت‌الله مجتهد شبستری، افزود: نظارت بر کار ارگان‌ها و نهادها وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است تا تخلفات مربوط به کارکنان دولت رسیدگی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران به توصیه امام علی(ع) سازمان بازرسی کل کشور تاسیس شده است و انتظار می‌رود که اگر نواقصی در امور بازرسی وجود دارد از طریق مجلس پیگیری شود تا خلاهای قانونی آن رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای نظارتی و امنیتی باید بدون هیچ گونه رودربایستی و بی‌کم و کاست به دنبال اجرای وظایف خود و تامین امنیت بوده و از هیچ چیزی کوچک‌ترین هراسی نداشته باشند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: دولت نباید در انتخابات کوچک‌ترین دخالتی داشته باشند و این مایه ننگ بوده و شایسته نظام اسلامی نیست.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: تبریز مشهور است به شهری مذهبی، ولایی و انقلابی و حساب ویژه‌ای روی این شهر باز شده است و نباید شاهد تخلفات اداری باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار