مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: امروز طرح اهدای کتاب به یک گفتمان عمومی تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 14 April 2015
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: امروز طرح اهدای کتاب به یک گفتمان عمومی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا؛ "ارشاد استعدادی" اظهار کرد: امروز طرح اهدای کتاب به یک گفتمان عمومی در استان تبدیل شده و برای تقویت آن نیاز به یک وحدت رویه، همیاری و البته فرهنگسازی مداوم است.

وی با بیان اینکه همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) طرح "اهدای کتاب" یک ساله شد، افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 127 هزار و 500 جلد کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

استعدادی با بیان اینکه کتاب بهترین هدیه برای هر فردی می‌تواند باشد، تصریح کرد: طرح «اهدای کتاب» در راستای احیای سنت حسنه اهدای کتاب در بین مردم از سال گذشته آغاز شد.

وی استفاده بهینه از کتاب را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: کتب مکتوب گاهی توسط افراد زندانی می شوند که با اجرای این طرح می‌توان همین کتاب‌ها را برای استفاده مردم در اختیار همگان قرار داد.

وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان متولی این طرح می‌تواند از کتاب‌ها نگهداری کند و باعث دستگردانی کتب در بین مردم شود.

استعدادی با بیان اینکه بسیاری از کتب اهدایی قدیمی هستند، مجدد چاپ نمی‌شوند و یا در بازار وجود ندارد، افزود: در صورت اهدای این کتب به کتابخانه‌های عمومی، افراد محقق و مراجعه‌کننده به کتابخانه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد با اهدای کتب قدیمی که مجدد چاپ ندارند، موجب ارتقای منابع اطلاعاتی و غنی شدن مخازن کتابخانه‌های عمومی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید آمار کتب موجود در کتابخانه‌ها به تعداد مشخصی برسد که یا از طریق خرید مستقیم اداره کتابخانه‌ها و یا با استفاده از عزم مردم و اهدای کتاب انجام می‌شود.

وی به شعار سال 93 اشاره و عنوان کرد: با توجه به اراده و عزم ملی در سال 93 بیش از 127 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده که در کشور بی‌نظیر است.

استعدادی با اشاره به اینکه استقبال مردم استان از این طرح مطلوب بوده است، ادامه داد: هر فردی که کتابی را در طرح "اهدای کتاب" به کتابخانه عمومی اهدا کرده می تواند از عضویت رایگان کتابخانه بهره مند شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه این طرح یک طرح جنبشی و مردمی است و نیاز به فضاسازی رسانه‌ها برای موج‌آفرینی دارد تا کتاب‌های محبوس شده از کتابخانه‌های شخصی خارج شود، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در طرح اهدای کتاب نیاز به یک وحدت رویه، همدلی و البته فرهنگسازی مداوم است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های همدان با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌ها در هر زمانی در خدمت اهدا کننده کتب است تصریح کرد: آخرین اهداکننده در سال در 28 اسفندماه ساعت 8 شب بود که در حدود 600 جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در سال 93، 18 کتابخانه روستایی افتتاح شد، گفت: کتاب‌های این کتابخانه‌ها از محل کتب اهدایی تأمین شده است.

استعدادی با بیان اینکه کتاب و اهداکننده کتاب برای ما بسیار محترم است، افزود: باید طرح اهدای کتاب به یک گفتمان تبدیل شود و در این زمینه جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی خوبی انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار