معاون حوزه هنری همدان با اشاره به برگزاری ۲۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامی در همدان، گفت: نمایشگاه نقاشی از ۲۲ الی ۲۷ فروردین ماه در نگارخانه حوزه هنری همدان پذیرای بازدیدکنندگان است.
کد خبر: ۲۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 14 April 2015

معاون حوزه هنری همدان با اشاره به برگزاری ۲۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامی در همدان، گفت: نمایشگاه نقاشی از ۲۲ الی ۲۷ فروردین ماه در نگارخانه حوزه هنری همدان پذیرای بازدیدکنندگان است.

به گزارش تسنیم؛ تیمور آقا محمدی با اشاره به گرامیداشت هفته هنر و انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۲۰ فروردین ماه هرسال، مصادف با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سیدمرتضی آوینی، به نام روز هنر انقلاب و آغازگر هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده‌است.

 وی تصریح کرد: به این مناسبت حوزه هنری هر ساله برنامه‌هایی را متناسب با این عنوان برای مخاطبان خود پیش‌بین و به اجرا می‌گذارد که امسال نیز در این راستا حدود ۲۹ عنوان برنامه با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی شده است.

آقا محمدی بیان کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اعضای خانه فیلم حوزه هنری همدان در روز سه شنبه ۲۵ فروردین ماه از شهرک سینمایی غزالی، موزه سینمای ایران و موزه هنرهای معاصر تهران بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بازه سنی ۱۴ الی ۳۰ سال در حوزه هنری تعریف شده است،  گفت: رویکرد ما این است تا با جذب افراد علاقه‌مند به هنر در رشته‌های مختلف در کنار متخصصان، نیروهای متخصص تربیت کنیم و کارگاه های ما منجر به تولید آثار هنری شود.

آقا محمدی با تأکید بر اینکه حوزه هنری تلاش می‌کند تا با تمرکز بر دو محور پرورش استعدادهای جوان و تولید آثار فاخر، خانه امنی برای هنرمندان جوان و متعهد استان ایجاد کند، گفت: روز هنر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است تا نسل جوان با اندیشه‌ها و دیدگاه‌های سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی بیش از پیش آشنا شوند.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در قالب هنر تهاجم خود را آغاز کرده‌اند و هنرمندان جامعه نیز باید برای مقابله با این تهاجم و معرفی ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی تلاش بیشتری کنند.

آقا محمدی از برپایی نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری همدان خبر داد و گفت: تعدادی از آثار نقاشی مولتی‌متریال با موضوعات مختلف در سبک‌های معاصر و مدرن برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان، غلامرضا شاملو، طاسین عواطفی، سعید دولتی، مهدی پرستار شهری، کریم زارعی، رضا شعبانی و مهدی شیری از روز شنبه ۲۲فروردین لغایت ۲۷ فروردین امسال از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۸ در نگارخانه حوزه هنری استان همدان در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

معاون حوزه هنری همدان تصریح کرد: نمایندگی فروش کتاب و محصولات سوره مهر در سینما قدس همدان از ۲۰ الی ۲۷ فروردین‌ماه و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی تمام آثار خود را که در زمینه‌های هنر و پژوهش هنر، ادبیات، هنرهای نمایشی، موسیقی، کودک و نوجوان، سفرنامه، طنز، ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و غیره با تخفیف ۲۰درصد به علاقمندان ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار