كتاب 'چراغ جان' شامل پژوهش هاي متاخران حوزه فرهنگ و ادب ايران زمين درباره زندگي، شخصيت و انديشه هاي شيخ محمود شبستري است که در همايش سراسری بزرگداشت اين عارف شهیر با حضور اصحاب فرهنگ و ادب در شهرستان شبستر رونمايي شد .
کد خبر: ۲۲۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 04 May 2016
كتاب 'چراغ جان' شامل پژوهش هاي متاخران حوزه فرهنگ و ادب ايران زمين درباره زندگي، شخصيت و انديشه هاي شيخ محمود شبستري است که در همايش سراسری بزرگداشت اين عارف شهیر با حضور اصحاب فرهنگ و ادب  در شهرستان شبستر رونمايي شد .
به گزارش تابناک تبریز، اين كتاب به كوشش محمد طاهري خسروشاهي گردآوري و تاليف شده و از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با شمارگان يك هزار جلد به چاپ رسيده است .

نکته ی اساسی درباره مطالب کتاب، این است که ملاک گزینش مقالات و یادداشت ها بر این مبنا استوار بوده که هر یک ا مزاقلات در طراز خود امروزه می توانند در مطالعات مربوط به شیخ محمود شبستری برای طالبان علم و جویندگان دانش ، منبع به شمار رفته و جایگاهی ویژه داشته باشند.
همايش ملي بزرگداشت شيخ محمود شبستري امروز چهارشنبه در زادگاهش شبستر در آذربايجان شرقي با هدف گراميداشت هفتصدمين سالگرد ثبت تاليف گلشن راز از سوي يونسكو برگزار شده است .

این همایش صبح امروز چهارشنبه با پیام دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مقامات عالی رتبه ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه و همچنین اساتید پیشکسوت و پژوهشگران گلشن راز آغاز شده است.

این آیین در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با برنامه های متنوع و متعددی در کنار مقبره ی شیخ محمود شبستری برگزار خواهد شد که سایر برنامه های  نیز در شانزدهم اردیبهشت ماه با افتتاح مدرسه ی گلشن راز ادامه خواهد یافت.
سعدالدّين محمودبن امين‌الدّين عبدالكريم‌بن يحيي شبستري معروف به شيخ محمود شبستري يكي از عارفان و شاعران سدهٔ هشتم هجري‌ است. با توجه به مطالب مندرج در كتاب روضات الجنان جلد 2، وي معاصر شيخ بابا ابي شبستري (متوفي به سال 740) بوده و در همان سال فوت كرد، لذا سن شيخ محود شبستري در زمان فوت بايد 52 يا 53 بوده باشد .

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :