کد خبر: ۲۲۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 04 May 2016


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از صادرات واکسن های این موسسه به کشور ترکیه خبر داد.

حمید کهرام در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به دیدار با مدیرعامل و مدیر فنی شرکت «رلیواک» ترکیه اظهار داشت: در این دیدار که به درخواست هیئت ترک با هدف آشنایی با فعالیت های موسسه رازی و بررسی چگونگی همکاری های مشترک برگزار شد، این هیئت برای صادرات واکسن های انسانی موسسه رازی به ترکیه ابراز تمایل کرد.

وی افزود: این شرکت بیشتر سفارشات خود برای تامین واکسن های مورد نیاز در ترکیه را از طریق واردات از کشورهای اروپایی تامین می کند و همکاری با موسسه رازی گامی در جهت توسعه مراودات بین دو کشور همسایه خواهد بود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه به گفته مدیرعامل این شرکت ترکیه ای تا چند ماه گذشته، صنعت تولید واکسن در ایران برای ترک ها ناشناخته بود، گفت: امروز واکسن های ایرانی از نظر وزارت بهداشت ترکیه به رسمیت شناخته شده است و امیدواریم به زودی واکسن های تولید شده در موسسه رازی وارد بازار دارویی کشور ترکیه شود.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد واکسن های فلج اطفال، سرخک، ام.ام.آر (سرخک، سرخجه، اوریون) و آنتی سرم مار پس از دریافت تاییدیه وزارت بهداشت ترکیه به این کشور صادر شود.

کهرام افزود: موسسه رازی، طی روزهای آتی مدارک و گواهینامه های مورد نیاز این واکسن ها را برای اخذ تاییدیه وزارت بهداشت ترکیه، در اختیار این شرکت قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا سمیناری یک روزه به منظور معرفی موسسه رازی و تولیدات آن، توسط این موسسه در کشور ترکیه برگزار می شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه این موسسه تولید کننده هفت واکسن مهم انسانی سرخک، سرخجه، اوریون، فلج اطفال، کزار، دیفتری و سیاه سرفه است و به طور کامل نیاز کشورمان به این واکسن ها را تامین می کند، گفت: صادرات واکسن های پزشکی و دامپزشکی مازاد بر نیاز داخل، به کشورهای دیگر به ویژه همسایه، از سیاست های این موسسه در سال جاری محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار