نماینده رهبر شیعیان نیجریه مطرح کرد
گاهی در یک جنبش اسلامی شیعه، سنی و حتی مسیحی نیز وجود دارد و شیخ زکزاکی نیز در مسیر حرکت اسلامی خود دنبال همگرایی و وحدت نیجریه بود و در جنبش وی تنها شیعیان نبودند.
کد خبر: ۲۲۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳ 06 May 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، «اسماعیل شعیب» در همایش «راهکارهای ترویج و تبلیغ در قاره آفریقا، فرصت‌ها و تهدیدها» در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: شیعیان نیجریه امروز در اوج مظلومیت زندگی می‌کنند، آنها هیچ سلاحی در برابر دشمنان، به جز تکبیر و فریاد الله‌اکبر ندارند.

وی با اشاره به خشونت ارتش در برابر شیعیان و جنبش اسلامی نیجریه گفت: تاکنون 6 نفر از فرزندان شیخ زکزاکی را شهید کردند و برخی از آنها مقابل چشم خانواده با بی‌رحمی کامل به شهادت رسیدند.

شعیب یادآور شد: اوج بی‌رحمی و خشونت به اندازه‌ای است که یک زن و فرزند تازه متولد شده او را نیز گلوله‌باران کردند.

وی گفت: ما در روز حمله به شیخ زکزاکی، کربلا را احساس کردیم و آنها مانند صحنه کربلا، شیعیان امام حسین(ع) را مظلومانه به شهادت رساندند.

نماینده رهبر شیعیان نیجریه ادامه داد: شیخ زکزاکی یک شخصیت موفق و پرتحرک است و جنبش خود را با عنوان حرکت اسلامی آغاز کرده و در مسیر حرکت خود محدودیتی برای دیگر مذاهب و ادیان قائل نشده است.

شعیب خاطرنشان کرد: گاهی در یک جنبش اسلامی شیعه، سنی و حتی مسیحیت نیز وجود دارند و شیخ زکزاکی نیز در مسیر حرکت اسلامی خود دنبال همگرایی و وحدت نیجریه بود و در جنبش وی تنها شیعیان نبودند.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی ما در نیجریه پیاده روی داریم و سال گذشته 10 میلیون نفر شرکت کردند، در یک حسینیه در نیجریه نیز پرچم حسینی نصب شده است که مردم از شهرهای مختلف به سمت این مکان مقدس می‌آیند.

نماینده شیخ زکزاکی گفت: هر زمان حکومت نیجریه به شیعه هجوم می‌آورد به بهانه‌های مختلف وارد می‌شود، از خیلی وقت قبل برنامه‌ریزی کرده بودند تا شیخ زکزاکی و حرکت اسلامی را نابود کنند.

وی یادآور شد: آنها به این بهانه که حرکت اسلامی شیخ زکزاکی دنبال کشتن رئیس ارتش نیجریه است، هجوم آورده‌اند، این در حالی است که این موضوع یک تصور اشتباه و تنها بهانه برای سرکوب شیعیان بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار