کد خبر: ۲۲۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 07 May 2016
تابناک گیلان - شهردار رشت با اشاره به ناهماهنگی گسترش پتانسیل های شهری با منابع تامین نیازهای عمومی رشت گفت: روش های سنتی در آمدزایی شهری پاسخگوی نیازهای جدید این شهر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی ثابت قدم پیش از ظهر شنبه با حضور در اداره کل امور اقتصادی و دارایی رشت ضمن تحلیل چالش ها و‌چشم اندازهای جذب سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در گیلان اظهار کرد: با گسترش نیاز های روز افزون شهر و شهروندان، روش های سنتی در آمدزایی پاسخگوی نیازهای جدید نیست.

وی بر ایجاد تغییر و اصلاح سیستم مالی شهرداری تاکید کرد و گفت: در ۱۰۰ سال گذشته شهرداری های کشور بر اساس روش های ناپایدار درآمدی همچون وصول عوارض محلی و کسب درآمد از راه خلاف های ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ مدیریت می شدند و این سیستم در سال های گذشته نه تنها جوابگوی توسعه شهرها نبوده که حتی برای نگهداری شهرها نیز تاثیر نداشته است.

شهردار رشت همچنین با اشاره به فاصله ۱۰ برابری بین در آمدهای شهرداری ها از محل عوارض محلی و نیاز شهرها تصریح کرد: این فاصله هر ساله به روی هم انباشته شده و شکاف عظیمی را میان در آمد های شهرداری و نیاز های شهرها به وجود می آورد که این مساله موجب توسعه نیافتگی شهرهای کشور شده است.

ثابت قدم از راه اندازی سیستم نوینی در راستای تامین منابع مالی پروژه های عمرانی شهری اعم از پروژه های زیر ساختی و خرد خبرداد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرهای تبریز، مشهد، اصفهان و تهران از پیشگامان این سیستم نوین بوده وهم اکنون نیز به عنوان الگوهای پیشرو در این مسیر گام بر می دارند.

 به گفته وی این سیستم نوین بر مبنای جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاری جهت پیشبرد و توسعه پروژه های کلان شهری است که به توسعه یافتگی شهر منجر می شود.

شهردار رشت افزود: مروری بر عملکرد شهرداری های پیشرو در این عرصه از ارتقای چشمگیر سطح  خدمات و عملکرد آنها حکایت دارد و میزان درآمد حاصل از اجرای پروژه های مشارکتی در مقایسه با سایر منابع درآمدی شهرداری نیز گواه رشد قابل توجهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار