کد خبر: ۲۲۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 07 May 2016


رئيس اتحاديه خواربار فروشان و لبنيات شهرستان فرديس از آغاز دوباره طرح جامع ساماندهي عطاري ها در اين شهرستان خبر داد.

زهرا يارمحمدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به منظور ساماندهي عطاري ها و جلوگيري از فروش داروهاي غيرمجاز از جمله داروهاي ترك اعتياد ، چاقي و لاغري و نظارت جدي بر كار اين صنف اين طرح اجرا شده است .

وي ادامه داد: داروهايي مثل متادون ، دتا هندي، ترامادول و غيره مضرات و عوارض بسياري دارد و اعتيادآور است كه فقط بايد به دستور پزشك و تحت نظارت او مصرف شود بنابراين فروش اين داروها در عطاري ها طبق قانون غيرمجاز بوده و در صورت تخلف علاوه بر پلمب واحد صنفي با متخلفان برخورد قانوني و قضائي خواهد شد.وي افزود: اين طرح با هماهنگي بهداشت ودرمان،اداره صنعت معدن تجارت و اتحاديه خواربار فروشان فرديس اجرا مي شود.

وي اظهار كرد: در طرح اول 70 عطاري غيرمجاز شناسايي كه توسط اداره اماكن،صنعت معدن تجارت ،بهداشت ودرمان فرديس و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي استان البرز اجرا شد.

وي ادامه داد: در طرح دوم بهداشت ودرمان،صنعت ومعدن تجارت و اتاق اصناف شهرستان فرديس تعدادي از عطاري هاي فاقد مجوز را اقدام به فروش داروهاي غيرمجاز مي كردند را شناسايي و اتحاديه خواربارفروشان فرديس نيز شش واحد صنفي فاقد مجوز كه داروهاي غيرمجاز مي فروختند صورت جلسه و پرونده به اداره اماكن ارسال تا نسبت به پلمپ اين عطاري ها اقدام كنند.

يارمحمدي افزود: با دانشگاه علوم پزشكي استان البرز و اتحاديه خواربارفروشان فرديس هماهنگي شده است تا نسبت به عطاري ها آموزش در جهت ارتقاء سطح آگاهي در زمينه داروهاي گياهي آموزش هاي لازم را ببينند.

رئيس اتحاديه خواربار فروشان و لبنيات شهرستان فرديس گفت: اكنون در شهرستان فرديس 80 واحد عطاري وجود دارد كه از اين تعداد 15 عطاري اقدام به تكميل پرونده و آموزش جهت صدور مجوز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار