کد خبر: ۲۲۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 07 May 2016


عليرضا علي ياري دانش آموز دبيرستان دهخدا آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در مسابقات تكواندو آسيا با كسب مدال نقره ، مقام نائب قهرماني اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

[درخشش دانش آموز البرزي در مسابقات تكواندو آسيا]

به گزارش ايرنا / اين دانش آموز 17 ساله كه عضو تيم ملي تكواندو كشور مي باشد رمز موفقيت خود را توكل به خداوند مهربان و يكتا ، حمايت بي همتا و غير قابل توصيف پدر و مادر ، خود باوري ، علاقه فراوان به تكواندو ، تشويق معلمان و داشتن مربي دلسوز و توانمند در اين رشته ورزشي بيان كرد.

عليرضا علي ياري دانش آموز سال سوم رشته رياضي فيزيك دبيرستان دهخدا در آموزش و پرورش ناحيه يك كرج است كه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا حضور در مسابقات كشوري و خارجي در رشته تكواندو را يك فرصت طلايي براي انعكاس توانمندي ورزشكاران ايراني در اين رشته ورزشي ، قدر داني از زحمات والدين ، معلمان و استادان خود ، طنين انداز شدن نام پر افتخار ايران در دنيا و به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در مسابقات برون مرزي ذكر كرد.

اين دانش آموز البرزي ضمن تبريك هفته گراميداشت مقام معلم به همه معلمان ايران اسلامي كه در كلاس درس علاوه بر آموزش مطالب علمي ، درس زندگي و مهارت ها را به دانش آموزان ايران زمين مي آموزند خاطرنشان شد: استاد خليفه نيز در زندگي تحصيلي - ورزشي وي نقش معلم در كلاس را داشته و دارد زيرا با بيان نكات علمي - فني اين رشته ورزشي درس عزت نفس و تلاش مستمر براي فتح قله موفقيت را به او آموخته است.

وي مهمترين رمز موفقيت خود در اين رشته ورزشي را در كنار الطاف الهي ، برخورداري از پدر و مادري دلسوز دانست كه با تمام وجود در ده سال گذشته از او براي حضور در جلسات تمرين باشگاهي ، مسابقات استاني و كشوري ، اردوهاي ملي در قالب تيم ملي نوجوانان و اعزام به مسابقات بين المللي حمايت كرده اند دانست و اظهار كرد: دانش آموزان ايراني براي شناسايي استعداد هاي فردي فقط كافي است به توصيه هاي معلمان ، پدر و مادر ، مربيان ورزشي توجه كنند تا مسير گام برداشتن در راه هدف كه همان موفقيت در زندگي است را پيدا كنند.

عليرضا علي ياري كه عضو تيم ليگ برتر تكواندو دانشگاه آزاد اسلامي كشور نيز مي باشد يادآور شد: ورزش رمز سلامتي يك جامعه است كه اميدوارم خانواده ها به ويژه نوجوانان و جوانان با فعاليت در رشته هاي مختلف ورزشي در ارتقاء ضريب سلامتي جامعه و همچنين گذراندن دوره هاي تخصصي ويژه هر رشته ورزشي زمينه موفقيت ايران در مسابقات بين المللي را هموار تر از گذشته كنند.

محمود علي ياري پدر اين دانش آموز البرزي گفت: موفقيت پسرش در عرصه ورزش حاصل ايمان به الطاف خداوندي ، پشتكار ، اعتماد به نفس بالا، برنامه ريزي دقيق ، داشتن هدف و الگوي ورزشي در زندگي با اخلاق و منش خوب است.

وي زبان شكر گويي از خداي مهربان و قدر داني از زحمات والدين ، معلمان و مربيان ورزشي را از جمله ويژگي شاخص فرزندش در زندگي عنوان كرد و افزود: اخلاق و رفتار خوب عليرضا زبان زد همه است به گونه اي كه او را بيشتر به اين ويژگي مي شناسند تا به عنوان يك ورزشكار قهرمان كه چندين بار براي ايران اسلامي مدال جهاني كسب كرده است.

علي ياري گفت: پسرش از سن 7 سالگي در رشته تكواندو تحت آموزش كلاس هاي عمومي و تخصصي اين رشته ورزشي قرار گرفته است طوري كه در اين مدت ده سال در كنار ورزش در امور درسي مدرسه نيز به خوبي انجام وظيفه كرده است زيرا معتقد است تحصيل كردن و ورزش مكمل هم هستند و ورزشكار بايد در هر دو نمونه باشد تا كشور در راه رشد و تعالي شتاب بگيرد.

وي از والدين ، مسوولان استاني و كشوري درخواست كرد: با ايجاد انگيزه و بستر هاي لازم براي فعاليت هاي ورزشي در دو بخش عمومي و تخصصي براي دانش آموزان كه آينده ساز كشورمان هستند زمينه حضور آنان را در عرصه ورزش بوجود آورند.

پدر اين دانش آموز البرزي از ورزش به عنوان يك عامل مهم در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و ارتقاء ضريب سلامتي در جامعه ياد كرد و ادامه داد: توجه به گسترش فرهنگ ورزش بايد از مدارس كليد بخورد زيرا در همان دوره كودكي و نوجواني است كه هدف در زندگي فرد جهت دار شده و فرد ميل به تلاش براي رسيدن به موفقيت بر حسب علايق فردي را دارد و دنبال مي كند.

وي گفت: فرزندش در مسابقات اخير تكواندو در فليپين كه همزمان با 13 رجب سالروز ولادت حضرت علي (ع ) بود مدال نقره كسب كرد كه در زمان اهداء جواز در محل مسابقات اعلام كرد ، اين مدال هديه من به پدرم مي باشد كه اين حركت ارزشمند عليرضا سبب خوشحالي اعضاي خانواده به ويژه اشك شوق بنده در داشتن چنين فرزند با اخلاقي و نيز همه دوستداران امير مومنان علي (ع ) در ايران اسلامي شد.

معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ناحيه يك كرج نيز در اين زمينه به ايرنا گفت: عليرضا علي ياري دانش آموز سال سوم رشته رياضي فيزيك در دبيرستان دهخدا است كه در كنار درس خواندن در عرصه ورزش در رشته تكواندو بار ها در مسابقات كشوري و بين المللي براي البرز و ايران اسلامي افتخار آفريني كرده اند.

فرزاد شغباني اظهار كرد: اين دانش آموز عضو تيم ملي تكواندو نوجوانان است براي اولين بار در قالب تيم بزرگسالان كشورمان به مسابقات آسيا اعزام و با كسب عنوان نائب قهرماني و مدال نقره بار ديگر براي البرز نشينان و ايران هميشه سرافراز افتخاري ديگر خلق كرد.

وي با اشاره به شهرت اين دانش آموز در بين معلمان و دانش آموز به فردي با اخلاق ، تلاشگر و مهربان يادآور شد: عليرضا علي ياري در سال گذشته در مسابقات تكواندو نوجوانان در روسيه نيز مدال طلا كسب كرد.

معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش ناحيه يك كرج گفت: آرزوي همه معلمان براي فرزندان ايران زمين موفقيت در تحصيل و زندگي است كه دانش آموزاني همانند عليرضا علي ياري در عرصه هاي مختلف براي كشور افتخار آفريني مي كنند.

آموزش و پرورش ناحيه يك كرج 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار