استاندار ایلام گفت:این نمایشگاه ها باید بطور مستمر در طول سال در مراكز استان ها و شهرستان ها نیز برگزار شود تا ضمن آشنایی هر چه بیشتر مردم با كتاب های جدید، زمینه ارتقا فرهنگ مطالعه در بین اقشار مردم را نیز فراهم كند.
کد خبر: ۲۲۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 08 May 2016
استاندار ایلام گفت:این نمایشگاه ها باید بطور مستمر در طول سال در مراكز استان ها و شهرستان ها نیز برگزار شود تا ضمن آشنایی هر چه بیشتر مردم با كتاب های جدید، زمینه ارتقا فرهنگ مطالعه در بین اقشار مردم را نیز فراهم كند.

به گزارش تابناک ایلام،"محمدرضا مروارید" شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه كتاب تهران اظهار كرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا صنوف مختلف از ناشران گرفته تا خریداران، دانشجویان دانشگاه ها و طلاب حوزه های علمیه در یك مكان جمع شده و نیازهای خود به كتاب را تامین كنند.

استاندار ایلام با اشاره به حضور مستمر خود در نمایشگاه های كتاب برگزار شده پس از انقلاب یادآور شد: امسال شهرداری تهران با در نظر گرفتن این مكان توانست بخشی از مشكلات گذشته را بر طرف و فضاهای خوبی برای استفاده ناشران و خریداران كتاب مهیا كند. 

مروارید در خصوص حمایت از فعالان حوزه نشر و كتاب تاكید كرد: مجموعه استانداری ایلام حمایت ویژه از ناشران استان را در دستور كار دارد و از كسانی كه آثاری در زبان های مختلف به ویژه كردی داشته باشند به صورت مادی و معنوی حمایت می كند.

وی با اشاره به حضور برخی ناشران استان ایلام در نمایشگاه بزرگ كتاب تهران گفت: نمایشگاه های متعدد كتاب نیز در طول سال با حمایت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام برگزار می شود كه امیدواریم موجب ارتقای فرهنگ مطالعه در میان مردم استان شود.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با حضور 2 هزار ناشر از ۲۷ كشور از 14 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی جدید شهر آفتاب تهران گشایش یافت و تا 25 اردیبهشت برای بازدید عموم مردم بویژه دوستداران كتاب دایر است.

'فردا برای خواندن دیر است' به عنوان شعار مهمترین رویداد فرهنگی امسال انتخاب شده است و حدود یك هزار و 700 ناشر داخلی جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می كنند.
روز شنبه 18 اردیبهشت در نمایشگاه بین المللی كتاب بنام ایلام نامگذاری شده بود و به همین منظور برنامه های مختلفی برای معرفی این استان در این نمایشگاه با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام،سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و جمعی از هنرمندان، ناشران، نویسندگان و شاعران این استان برگزار شد.. 

برگزاری نشست استان شناسی، برپایی نمایشگاه تلفیقی آثار خوشنویسی، عكاسی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی،معرفی ایلام در حوزه پیشینه، قدمت و تاریخ، شعرخوانی شاعران، اجرای موسیقی سنتی، مقامی و آیینی و اجرای نمایش كوتاه طنز، تجلیل از هنرمندان، ناشران، شاعران و رونمایی از تازه های كتاب ناشران ایلام از جمله برنامه های این روز بود./م 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار