دکتر سید علی ملک حسینی معروف به 'پدر پیوند کبد در ایران ' گفت : بیمارستانهای خیر ساز بیش از گذشته به حمایتهای قانونی و روان سازی امور مربوط به دستگاههای دولتی نیاز دارند .
کد خبر: ۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵ 01 February 2015
دکتر ملک حسینی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دهه اخیر تعداد بیمارستانهای خیر ساز در شیراز بیش از بیمارستانهای دولتی شده و این مهم باید مدنظر مسوولان قرار گیرد.

مدیرعامل بیمارستان پیوند اعضا ابن سینا شیراز همچنین گفت : خیرین با دیدگاه خداپسندانه این بیمارستانها را برای ارایه خدمات مطلوب احداث و در اختیار نظام درمانی گذاشته اند وهیچگونه منبع مالی حمایتی به غیر از درآمد معمول ، در اختیار این بیمارستانها نیست .

چهره ماندگار در عرصه جراحی عروق و پیوند اعضای حیاتی ادامه داد: اگر بیمارستانهای خیریه بخواهند خدمات خودرا رایگان به مردم ارایه دهند باید منبع مالی حمایتی در اختیار آنها باشد که ین امر به هیچ عنوان میسر نیست.

وی بیان داشت: بیمارستانهای خیریه باید به درآمد مردمی اکتفا کنند و ازقبل آن با مجموعه مددکاری قوی بخشی ازدرآمد را برای درمان بیماران و افراد محروم جامعه قرار دهند.

فوق تخصص پیوند کبد خاطر نشان کرد:دولت باید مد نظر داشته باشد که خیریه در جهت تسهیل شدن امور جامعه گام بر می داررد و لذا بهره مندی بیمارستانهای خیر ساز از ردیف بودجه ای خاص موجبات توسعه و رشد روز به روز آنان را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: امور خیر در استان فارس بسیار با سابقه و غنی است ،لذا باید برای اداره بیمارستانهای خیریه ای نقاط ضعف وقوت را شناسایی کرد و از کشورهای پیشرفته الگوبرداری نمود.

دکتر سید علی ملک حسینی دوره فوق تخصصی جراحی عروق و پیوند کلیه را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گذراند و در همان سال به عنوان استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تدریس مشغول شد در سال ۱۳۶۹ جهت طی دوره فوق تخصصی پیوند کبد راهی آمریکا شد و پس از بازگشت به ایران تیم پیوند کبد را در بیمارستان نمازی شیراز تشکیل داد در اردیبهشت ماه ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند .

وی نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و در دائرةالمعارف پزشکی به عنوان پدر پیوند کبد در ایران معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار