كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان اردبيل اجراي پنج سند ارتقاي سطح بهداشت و سلامت را در اين استان تصويب كرد.
کد خبر: ۲۲۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 10 May 2016
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان اردبيل سه شنبه در نخستين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان اردبيل مبارزه با بيماري هاي غيرواگير، بهبود كيفيت آب، بهبود تغذيه و امنيت غذايي، سلامت دهان و دندان و رفاه و منزلت سالمندان را عنوان هاي پنج سند ارتقاي سلامت و بهداشت جهت اجرا در استان اعلام كرد.
دكتر فرهاد پورفرضي گفت: سندهاي ارتقاي سلامت توسط شوراي عالي سلامت كشور تصويب شده است و اجراي آن شاخص هاي سلامت در جامعه را ارتقا خواهد داد.
وي افزود: برخي از اين سندها از سوي سازمان بهداشت جهاني ابلاغ شده است و از تعهدات بين المللي كشورمان محسوب مي شود و انتظار مي رود با همكاري دستگاه ها و كميته هاي تخصصي ذيربط، هدف هاي مورد نظر محقق شود.
طاهر شريفي معاون سياسي امنيتي استانداري اردبيل نيز در اين جلسه بر تشكيل كارگروه ها و كميته هاي تخصصي براي اجراي بهينه و نتيجه بخش سندهاي ارتقاي بهداشت و سلامت در اين استان تاكيد كرد.
وي همچنين آموزش توليدكنندگان ساندويج و فست فودها براي تهيه خوراكي هاي سالم و تعطيلي موقت مراكز عرضه آنها در صورت استفاده از روغن سوخته و مواد مضر را خواستار شد.
دكتر صادق حضرتي معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان اردبيل نيز در اين جلسه گفت: بيماري هاي غيرواگير به تدريج جاي بيماري هاي واگير را گرفته و 76 درصد بار بيماري ها را به خود اختصاص داده اند و طبق هدفگذاري اسناد ارتقاي سلامت در طول مدت ده سال اجراي سندها خطر مرگ ناشي از بيماري هاي غيرواگير به ميزان 25 درصد كاهش خواهد يافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار