رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: مسوولان نسبت به جنایات عربستان در هتک حرمت دو زایر ایرانی بی تفاوت نبوده و حساسیت بیشتری به این موضوع داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 15 April 2015
رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: مسوولان نسبت به جنایات عربستان در هتک حرمت دو زایر ایرانی بی تفاوت نبوده و حساسیت بیشتری به این موضوع داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام مصطفی رستمی در جمع دانشجویان و اساتید معترض نسبت به جنایت های عربستان در قبال دو زائر ایرانی گفت: البته حرکت های مردمی، اعتراضات دانشجویی و بازتاب رسانه ها در محکومیت این اقدام زشت و جنایت ماموران عربستان را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه همواره به مسوولان نظام اعتماد داریم ادامه داد: اما احساس می کنیم در برخی مواقع آنگونه که لازم است از زائران و یا اتباع ایرانی در سایر کشور ها حمایت نمی شود.

وی عنوان کرد: برخورد با برخی ایرانی ها و یا برخورد با زندانیان ایرانی در سایر کشورها از جمله این موارد است.

حجت الاسلام رستمی گفت: حمایت جدی شهروندی حق ایرانیان است و دیپلماسی جمهوری اسلامی در کشور عقب مانده ای مانند عربستان که چنین فهمی وجود ندارد باید برخورد خود را جدی تر کند.

وی با بیان اینکه جنایت رخ داده در عربستان آرامش را از هر ایرانی می گیرد ادامه داد: این حرکت در یک مکان دولتی و در لباس کثیف ماموران سعودی رخ داده و آن هم در قبال دو نوجوانی بوده است که هیچ توانی برای دفاع از خود نداشته اند.

وی عنوان کرد: همه کسانی که دلشان از این واقعه به درد آمده است در کنار محکومیت عاملان این جنایت خواهان اصلاح روند سفر حجاج، تضمین آزادی ها برای زایران در انجام مناسک حج و سایر مناسک شرعی و هماهنگ کردن حرکت کشورهای مسلمان برای بهبود وضع حجاج هستند.

وی اضافه کرد: این جنایت ها و بی احترامی ها تنها علیه شیعیان نیست بلکه اهل تسنن نیز تحت فشار وهابی ها قرار دارند.

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینای همدان تاکید کرد: نظام منحوس آل سعود دست نشانده دولت انگلیس در یکی از بهترین مناطق اقتصادی جهان و مهمترین منطقه دینی مسمانان است و تاکنون با اعمال و حرکت های خود وفاداری خود را در عرصه های مختلف به انگلیس ثابت کرده است.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: آل سعود با اعمال جاهلانه خود نسبت به زنان و برخی رفتارهای دیگر به نام اسلام ضربات زیادی را به دیدگاههای جهان نسبت به اسلام وارد کرده است.

رستمی تصریح کرد: کشتن 400 نفر از حجاج خانه خدا به بهانه سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نیز از دیگر نمونه های این نوکری برای غرب است.

وی با اشاره به حذف تدریجی آثار تاریخی زمان پیامبر و ائمه اطهار(ع) در عربستان توسط آل سعود افزود: این نظام تاکنون نتوانسته است به کعبه آسیبی بزند اما برای این کار نیز بتی در کنار کعبه بنا کرده است که ارتفاع این بت بر سر کعبه سایه افکنده تا در نظر هر بیننده ای عظمت آن بیشتر از خانه خدا جلوه کند.

وی ادامه داد: کینه ورزی عربستان به ایرانیان هر روز بیشتر از گذشته به چشم می خورد که این کینه ورزی در بی رحمانه ترین رفتارها، سخت ترین گشت ها در بازرسی ها و برخورد با زایران ایرانی خود را نشان می دهد.

دانشجویان و اساتید دانشگاه بوعلی سینای همدان در این تجمع با سر دادن شعار مرگ بر آل سعود خواهان برخورد جدی با عاملان جنایت فرودگاه عربستان شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار