مدیر دفتر منطقه یونسکو در تهران گفت: نوآوری برای توسعه پایدار میان توده مردم باید ارتقاء یابد تا سود آن عاید همه شود و امیدوارم مذاکرات و ارتباطات بین ایران و یونسکو در جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی سودمند باشد.
کد خبر: ۲۲۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 12 May 2016

استرکیش لاروش صبح امروز در دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: جشنواره امسال با دو مناسبت مهم دیگر یعنی بیستمین سالگرد تأسیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و برگزاری المپیاد ملی کسب و کار دانش همزمان شده و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: شهرک علمی ـ تحقیقاتی اصفهان 20 سال پیش به عنوان نخستین پارک علمی و تحقیقاتی آغاز به کار کرد که یونسکو از همان ابتدا یکی از حامیان اصلی این جشنواره بوده و سال گذشته فعالیت‌های پنج ساله دوره اول آیریس را انجام داده است.

مدیر دفتر منطقه یونسکو در تهران گفت: حدود 8 ماه پیش رهبران جهان لحظه‌ای تاریخی را رقم زدند و برنامه توسعه پایدار 2030 را تدوین کردند، به طوری که تمام ملت‌ها علم و فناوری را اولویت اصلی خود قرار داده تا برای تسهیل توسعه سیستم‌های نوآوری در کشورها به تکنولوژی‌های پیشرفته بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان یونسکو با حمایت از شهرک‌های علمی ـ تحقیقاتی در سال 1993 برنامه مشارکت علمی دانشگاه‌صنعت را ایجاد کرد که هدف نهایی، افزایش توسعه این فعالیت‌ها در شهرک‌های علمی تحقیقاتی است.

لاروش در پایان عنوان کرد: نوآوری برای توسعه پایدار میان توده مردم باید ارتقاء یابد تا سود آن عاید همه مشتریان دور و نزدیک شود که امیدوارم مذاکرات و ارتباطات بین ایران و یونسکو در جشنواره فنافرینی شیخ بهایی سودمند باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار