معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 گفت: مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی به منظور توانمندسازی کارآفرینان و اقشار آسیب پذیر برای اولین بار در قلب پایتخت احداث می شود.
کد خبر: ۲۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 14 April 2015
به گزارش ایرنا حبیب الله غفوری با بیان اینکه هدف از راه اندازی این مرکز حمایت از تولیدات، طرح ها و ایده های داخلی و رشد و توسعه ایده های برتر است افزود: حمایت های مالی و مادی، اختصاص کمک هزینه ادامه تحصیل، تهیه جهیزیه، هزینه های درمانی، برپایی کتابخانه تخصصی کارآفرینی و تشکیل بانک اطلاعاتی ایده ها و طرح های نوین از جمله برنامه های پیش بینی شده در این مرکز است. 

وی همچنین از راه اندازی مرکز مشاوره در این مجموعه خبر داد و افزود: استقرار گروه های مشاوره به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و مشاوره های خانوادگی از ویژه برنامه هایی است که بزودی در این مرکز اجرایی می شود. 

غفوری خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه خدماتی از جمله مشاوره تحصیلی، ترک اعتیاد، ازدواج و... به صورت رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می شود. 

 23 خانه کودک در شمال تهران فعال است

رییس اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه یک گفت:23 خانه کودک در سطح محلات 27 گانه با هدف ایجاد زمینه مناسب برای پرورش ابعاد مختلف رشد کودک در محله های شمال تهران در حال فعالیت هستند. 

بی نظیر سیاوشی افزود: خانه های کودک در سرای محلات به منظور تقویت پرورش استعدادهای خلاق در کودکان، برقراری ارتباط مؤثر با کودکان، کمک به خانواده ها و مادران در نگهداری و آموزش کودکان با برگزاری فعالیتهای تفریحی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی راه اندازی شدند. 

وی تصریح کرد: تلاش شده در خانه های کودک در قالب بازی های آموزشی خدمات مختلفی از جمله ارتقای سطح سلامت کودکان، بکارگیری افکار خلاق و مناسب، تقویت مهارتهای زندگی، بهره برداری مناسب از اوقات فراغت، آموزش سبک زندگی سالم و افزایش خلاقیت مادران در جهت بکارگیری انواع بازی و سرگرمی برای کودکان و تعامل هدفمند مادر و کودک ارائه شود. 


 پوشش تمامی محورهای معابر مرکز پایتخت در پروژه خط سفید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 گفت: تمامی محورهای معابر منطقه 11 که در بخش مرکزی، پرترافیک و پرتردد پایتخت قرار گرفته است تحت پوشش پروژه خط سفید قرار گرفت.

سجاد زارع صفت با بیان اینکه پروژه خط سفید در دو فاز عملیات اجرایی و آموزشی در منطقه 11در حال انجام است، از اجرای 100درصدی نقشه های ابلاغی مشاور در تقاطع محورهای مهم منطقه از جمله جمهوری و کارگر و نیز آماده سازی محور ولیعصر (عج) خبر داد و افزود: 10هزار مترمربع تراش روکش آسفالت از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه برای آماده سازی محور خیابان ولی عصر(عج) انجام شده و خط کشی محوری این خیابان به متراژ 15هزار متر طول در برنامه کاری قرار گرفته که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تابلوهای انتظامی در خیابان های حافظ، وحدت، شوش، جمهوری و کارگر پس از اجرای خط کشی معابر نصب شد و مناسب سازی و پیوستگی گذرگاه عرض عابر پیاده جمعا به متراژ یکهزار متر به پایان رسیده است. 

زارع صفت اصلاح و نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی، نصب دوربین های red-line مجهز به سیستم فرماندهی هوشمند و اجرای برنامه های آموزشی با محوریت ارتقای فرهنگ و اصلاح رفتارهای ترافیکی را از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این طرح عنوان کرد. 


شهردار منطقه 2 تهران با اشاره به پتانسیل های گردشگری این منطقه از ایجاد مسیرهای ویژه کوهپیمایی در ارتفاعات این منطقه خبر داد.

عابد ملکی افزود: با توجه به احداث بوستان های کوهستان، ژوراسیک و فاز دوم پرواز و تبدیل این مسیرها به فضای سبز، شهروندان در آینده نزدیک می توانند از این بوستان ها به عنوان مسیر کوهنوردی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده بهینه از اماکن تفرجی و طبیعی این منطقه در دستور کار شهرداری قرار دارد و به دنبال بهسازی مسیرهای کوهپیمایی و گردشگری هستیم.

شهردار منطقه 2 تهران همچنین به ایجاد مسیرهای تندرستی در نواحی مختلف این منطقه اشاره کرد و گفت: گروههای ورزش همگانی و تمامی شهروندان می توانند از مسیرهای تندرستی ایجاد شده در منطقه استفاده کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار