تهران- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی (۲۹ فروردین) گشت عصرانه تهران قدیم برای عموم علاقمندان برگزار می شود.
کد خبر: ۲۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 14 April 2015
به گزارش مهر، رجبعلی خسروآبادی ضمن تاکید بر لزوم افزایش آگاهی عمومی در موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی اظهار داشت: برگزاری فعالیت‌هایی مانند تورهای فرهنگی، کارگاه های آموزشی و مسابقات موضوعی با حوزه میراث فرهنگی می توانند صیانت از میراث فرهنگی را به مطالبه جدی آحاد جامعه بدل کند.

این مسئول با اظهار آنکه مرمت بدون احیای نمی تواند تضمینی برای حفظ بناها و محوطه های تاریخی باشد افزود: ایجاد کاربری مناسب همراه با تبیلغات برای حضور گردشگران، راهکاری اساسی در جلوگیری از تخریب و تجاوز به حریم آثار تاریخی است.

وی روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی که در تقویم ملی ایران مصادف ۲۹ فروردین ماه است را فرصتی مناسب برای یادآوری داشته های فرهنگی و تاریخی همشهریان از تهران مدرن دانست و گفت: تلاش ما برای توسعه فضاهای شهری در کنار حفظ و حراست از آثار تاریخی تهران است.

گفتنی است؛ در گشت عصرانه تهران قدیم شهروندان از مجموعه فرهنگی تاریخی دارالفنون، خانه تاریخی امام جمعه و کاخ گلستان بازدید خواهند کرد، علاقمندان برای ثبت نام با شماره تلفن ۳۳۵۴۶۷۱۳ مدیریت بافت تاریخی منطقه ۱۲  تماس حاصل کرده و یا نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ پیامک کنند.

گشت نیمروزه تهران قدیم روز شنبه ۲۹ فروردین ماه راس ساعت ۱۵ از مقابل مترو امام خمینی (ره) ابتدای خیابان باب همایون آغاز می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار