رییس اداره پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار از رفع تصرف 11 هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده جاجرود خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 14 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،امامعلی یگانزاده گفت: 11 هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در روستای ده ترکمن در منطقه حفاظت شده جاجرود با کاشت درخت و دیوارچینی از سال 1384 تصرف شده بود که در همان سال با شکایت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار پرونده ای در این زمینه در دادسرای ناحیه 19 تهران به جریان افتاد.

وی افزود: طی اعلام شکایت و پیگیری های اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در خصوص این اراضی سرانجام دادگاه این اراضی را تصرف شده اعلام و رای خود مبنی بر رفع تصرف از اراضی ملی را صادر نمود.

یگانزاده تصریح کرد: صبح امروز (دوشنبه) با دستور سرپرست شعبه ویژه زمین خواری و با حضور عوامل پلیس پیشگیری کلانتری 128 تهران، عوامل مرکز عملیات پلیس امنیت تهران و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرخه حصار این اراضی رفع تصرف شد و امروز پس از سال ها دست متصرفان از این اراضی ملی کوتاه شد و حقوق مردم به بیت المال بازگشت. 

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: زمین های رفع تصرف شده، از اراضی ارزشمند و مهم در داخل منطقه حفاظت شده جاجرود می باشد که دارای ارزش اکولوژیک بالایی بوده و به همین جهت بازپسگیری آن ها حائز اهمیت بسزایی است.

به منظور بازگرداندن این عرصه ها به حالت اول، تمامی درختان کاشته شده با کمترین آسیب از محل کاشت خارج و در محوطه اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار بازکاشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار