معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به آمارهای منتشر شده در زمینه میزان حضور علاقه‌مندان و فروش کتاب در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: آمارها رشد ۲۵ درصدی را در هر دو حوزه نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۳۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 15 May 2016
مجتبی عبداللهی در نشست خبری خود که در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد، در ابتدا با اشاره به برگزاری دومین دوره نگارخانه به وسعت یک شهر اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با بیش از هزار اثر در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه دومین دوره خود را می‌گذراند و ما آن را از دیروز آغاز کرده‌ایم، اما اصل برنامه اول تا دهم خردادماه است.

عبداللهی با اشاره به موضوعات ویژه امسال گفت: موضوع شهربان و آزادسازی خرمشهر موضوعات ویژه ما در نگارخانه به وسعت یک شهر است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به اینکه دو سوم آثار ایرانی و یک سوم خارجی هستند، گفت: در بحث آثار ایرانی نشست‌هایی با حضور مسئولان موزه‌ها برگزار شده و تلاش ما این است تا آثار به نمایش درآمده حقوق معنوی‌شان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آثار خارجی نیز تصریح کرد: آثار خارجی برای نمایش پروتکلی دارند که این پروتکل لحاظ شده است.

عبداللهی با اشاره به اختتامیه نگارخانه به وسعت یک شهر گفت: در دهم خردادماه آثار این نگارخانه در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود و فضای شهری به سمت ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب خواهد رفت.

۹۰ درصد ناشران از برگزاری نمایشگاه رضایت کامل داشتند

معاون خدمات شهری شهردار تهران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ناشران از برگزاری نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب رضایت کامل داشتند، گفت: در این دوره نمایشگاه هم به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان و هم فروش آثار شاهد رشد قابل توجهی بودیم.

وی گفت: بر اساس آمار وزارت فرهنگ و ارشاد، هم به لحاظ افزایش حضور علاقه‌مندان و هم فروش آثار، رشد ۲۵ درصدی را شاهد بودیم. این نشان از استقبال مردم، افزایش خرید و رضایتمندی ناشران دارد.

عبداللهی تاکید کرد: شهرداری تهران اعلام می‌کند که آمادگی برگزاری تمام نمایشگاه‌ها را در شهر آفتاب دارد، از نمایشگاه قرآن در ماه رمضان تا نمایشگاه مطبوعات و ... که این بستگی به تصمیمات مسئولان دارد.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به جانمایی نمایشگاه کتاب نیز گفت: انتقال نمایشگاه کتاب از شمالی‌ترین نقطه به جنوبی‌ترین نقطه تهران، پیگیری بحث عدالت اجتماعی بود، ضمن اینکه افزایش حضور مردم تاکیدی است بر این جانمایی درست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار