کد خبر: ۲۳۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 16 May 2016


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: 15 پرونده در خصوص تخلفات دامی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حامد فرضی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 15 پرونده تخلفات دامی به مراجع قضایی ارسال شده است افزود: در این راستا برای 93 فقره نیز اخطار ارسال شده است.

وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از مراتع و پوشش‌های گیاهی در این استان به درستی حفاظت شود چراکه استفاده غیرمجاز و بیش از حد از این مراتع سبب از بین رفتن آنها شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای حفظ مراتع در این استان اجرایی شده است که باید با اجرای دقیق و درست این طرح‌ها در حفظ این منابع کوشاتر عمل کنیم.

فرضی تصریح کرد: استان البرز دارای 370 هزار هکتار مرتع است که حفظ و نگهداری از این مراتع باید به درستی مدیریت شود.امسال با توجه به بارش‌ها فرصت پوشش دهی گیاهی بیشتر شده است لذا تقویت و حفظ این منابع باید به صورت ویژه انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز خاطرنشان کرد: برخی از عشایر بدون داشتن مجوز و پروانه چرا، از مراتع استفاده می‌کنند که همین امر و و ورود غیرمجاز دام‌ها به مراتع سبب بروز مشکلات و استفاده بیش از حد این منابع می‌شود.

فرضی گفت: در این راستا جلوگیری از ورود دام‌های غیرمجاز به مراتع یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری است.

وی در ادامه سخنان خود به ستاد پیشگیری از حریق در این استان اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون ستاد پیشگیری از حرسق در استان راه‌اندازی شده است که به طور قطع می‌تواند در کاهش این مشکل تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار