همزمان با روز بزرگداشت ریاضیدان و فیلسوف نامی ایران حکیم عمر ابن خیام همایش روز ملی ریاضیات در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 16 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مدیرعامل خانه ریاضیات اردبیل عصر امروز در جلسه برگزاری این همایش با شکوه در اردبیل اظهار کرد: همایش ملی ریاضیات همزمان با 28 اردیبهشت عصر فردا در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی اردبیل و با حضور میهمانان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

حسن نوعی‌اقدم تصریح کرد: با تأسیس خانه ریاضیات در یک سال اخیر فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در زمینه توسعه و ترویج آموزش و تقویت علوم ریاضی به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های درس فراگیر در نظام تعلیم و تربیت است که در کنار آموزش و پرورش، خانه ریاضیات تلاش می‌کند تا در انتقال مفاهیم ریاضی به شکل گسترده و وسیع با ابزار و امکانات آموزشی مناسب و بهره‌گیری از اساتید مجرب این کار را به انجام برساند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش نیز توسعه، ترویج و تقویت مؤلفه‌های رشد و تعالی درس ریاضی و تقویت آموزش همگانی در این زمینه است که در این همایش نسبت به ابعاد درس ریاضی و زیربنایی بودن آن اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل خانه ریاضیات اردبیل افزود: ما امسال علاوه بر برگزاری این همایش نسبت به برگزاری آزمون انفرادی ریاضی، آزمون آی.ام.سی، برگزاری مسابقه بین‌المللی کانگورو و همچنین برپایی جلسات رفع اشکال معلمان، آموزش عمومی ریاضی، تدارک کلاس‌های تابستانی و فعالیت‌های دیگر خانه ریاضی با هدف آموزش سریع و انتقال مفاهیم این رشته اقدام کردیم.

نوعی‌اقدم بیان کرد:‌ در مراسم بزرگداشت روز ملی ریاضیات با همکاری برخی از نهادها تلاش می‌کنیم تا از فعالان و تلاشگران عرصه علم ریاضیات که بی‌ادعا در این سنگر و آموزش و توسعه آن قدم برداشتند، تجلیل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار