کد خبر: ۲۳۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 17 May 2016



به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایکنا ، علی‌پاشا محمدی، رئیس سازمان جامعه عشایری کشور، سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به‌مناسبت برگزاری یادواره سردار شهید قاسم مدهنی و ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: آن‌ها که شهید شدند کار حسینی انجام دادند و ما که ماندیم رسالت زینبی را برعهده داریم.
وی با اشاره به حضور جمعی خانواده‌های شهدای عشایر استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و تهران در یادواره شهید مدهنی و ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور، ادامه داد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در جبهه جنگ رسانه‌ای به رسالت زینبی خود عمل کنند.
محمدی با اشاره به این‌که سیره، روش و منش شهدا برای ما درس‌آموز است، اظهار کرد: این یادواره در راستای ترویج اندیشه و افکار سرخ شهیدان است چراکه همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند: هرچه داریم به برکت خون شهداست، بنابراین اگر امروز نظام‌های قدرتمند دنیا برای مذاکره در کنار یکدیگر و در مقابل ایران می‌ایستند، همه به برکت خون شهداست.
رئیس سازمان جامعه عشایری کشور ابلاغ پیام شهدا و شناساندن الگو و اسوه جهاد و شهادت به نسل جوان را ازجمله اهداف برگزاری این یادواره‌ها عنوان کرد و افزود: همان‌گونه که خداوند در قرآن کرم پیامبر اکرم(ص) را به‌عنوان اسوه حسنه برای مردم معرفی می‌کند، ما نیز باید برای اقشار مختلف مردم الگو و اسوه معرفی کنیم.
وی با اشاره به این‌که با ابتکار سردار نقدی از سال ۸۹ تاکنون بسیج مستضعفین هر ساله شهید شاخص مرد، زن و عرصه بین‌الملل را معرفی می‌کند، ادامه داد: اقشار ۲۲ گانه بسیج نیز هر ساله شهید شاخص خود در کشور را معرفی می‌کنند.
محمدی با بیان این‌که برگزاری این یادواره‌ها دست‌آوردهایی در سطح استان‌ها و کشور داشته است، عنوان کرد: یکی‌از دست‌آوردهای برگزاری این یادواره‌ها بالا رفتن شناخت جامعه به‌ویژه جوانان نسبت به نقش عشایر در هشت سال دفاع مقدس است.
رئیس سازمان جامعه عشایری کشور تأکید کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با الفاظی مانند غیور، مؤمن، سلحشور، سرافراز، مرزداران، سنت‌داران، حافظان هویت در سخت‌ترین شرایط، شیرمردان، شیرزنان و اوصافی مانند این، قشر عشایر کشور را مورد خطاب قرار داده‌اند که تاکنون این الفاظ را برای هیچ قشر دیگری به کار نبرده‌اند.
وی ادامه داد: جامعه عشایری کوچنده ما دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت معادل ۲ درصد جامعه کشور است که ۱۰ هزار شهید معادل ۵ درصد شهدای کل کشور را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است.
محمدی با اشاره به این‌که با اشاره به این‌که هدف دیگر ما از برگزاری یادواره شهدای عشایر معرفی شهیدان، سرداران و فرماندهان یگان‌های عشایری در دفاع مقدس است، عنوان کرد: این قشر در دوران دفاع مقدس فقط سرباز نبودند بلکه با ثابت کردن لیاقت خود به رده‌های بالای فرماندهی نیز رسیدند.
رئیس سازمان جامعه عشایری کشور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هرجا عشایر در نقاط مرزی حضور داشتند، دسمن یا توفیق به‌دست نمی‌آورد یا کمترین دست‌آورد را داشت.
وی با اشاره به این‌که اولین یگان‌های تشکیل شده در دوران دفاع مقدس یگان‌های عشایری بودند، اظهار کرد: عشایر ما باسلاح‌ خود در جنگ حضور پیدا کردند و از تمام امکانات خود برای شرکت در جنگ تحمیلی استفاده کردند، بنابراین تبیین نقش عشایر در دفاع مقدس یکی‌از دست‌آوردهای این یادواره‌هاست.
محمدی بالا بردن روحیه جهاد و شهادت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را از دیگر اهداف و دست‌آوردهای برگزاری یادواره‌ها دانست و با اشاره به برگزاری کنگره سرداران، امیران و شهدا در سراسر کشور، عنوان کرد: یادواره شهید مدهنی و ۱۰ هزار شهید جامعه بسیج عشایری، ششمین یادواره است که در سطح کشور برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در نظر داریم در سال ۹۷ کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه بسیج عشایری را به‌صورت ملی برگزار کنیم.
محمدی افزود: نسل جوان و نوجوان دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، لذا برگزاری این یادواره تبیین کننده ثمره ۲۴۰ هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس از سال ۱۳۴۲ تاکنون است.
رئیس سازمان جامعه عشایری کشور با اشاره به این‌که جهاد یکی‌از واجباتی است که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره داشته، ادامه داد: ما با برگزاری یادواره‌های شهدا جهاد را که واجب الهی است زنده نگه می‌داریم، چراکه شهدای ما مصداق کامل و جامع فرهنگ جهاد و شهادت هستند.
وی با اشاره به این‌که از نظر ما هر سیاه‌چادر عشایری یک کارگاه تولیدی و یک پایگاه اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: سبک زندگی عشایری می‌تواند آیینه تمام‌نمایی برای اقتصاد مقاومتی باشد، بنابراین می‌توان گفت که شیوه زندگی عشایر پایلوتی برای اقتصاد مقاومتی است، چراکه آن‌ها کمترین خدمات را دریافت کرده اما ازطرف دیگر بیشترین تولید را دارا هستند.
محمدی با اشاره به تشکیل شورای عالی عشایر کشور با ریاست رئیس جمهور یا معاون اول ایشان از درخواست‌های ما از دولت است، تأکید کرد: در حال حاضر این شورا در مرکزیت و استان‌ها آنگونه که شایسته شهداست تشکیل نشده است، و ما به‌عنوان مهمان در این شوراشرکت داریم، این درحالی است که ۱۳ وزارت‌خانه عضو این شورا هستند.
رئیس سازمان جامعه عشایری کشور با اشاره به این‌که ۶ ناحیه بسیج عشایری در کشور داریم که لرستان یکی از این ناحیه‎هاست، ادامه داد: با کسر افراد زیر ۹ سال، جامعه هدف بسیج عشایری ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۰۰ هزار نفر از آن‌ها در ۲۱ استان عضو بسیج هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار