کد خبر: ۲۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 18 May 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج از استانداری البرز خواست تا برای رفع مشکلات مربوط به مترو این شهرستان وارد عمل شده و از اختیارات قانونی خود استفاده کند.

محمدصادق باغستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دو دهه گذشته و با افزایش چند برابری جمعیت این شهرستان و مهاجرت از دیگر مناطق کشور به مرکز استان البرز، شاهد بروز مشکلات و معضلاتی در کرج هستیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم ساکن مرکز استان البرز مربوط به ترافیک شدید در معابر اصلی و خیابان‌ها است که سالانه چندین میلیارد تومان بودجه صرف احداث تقاطع‌های غیر همسطح، پل‌ها و تعریض خیابان‌ها برای کاهش بار ترافیک می‌شود.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری تصریح کرد: این در حالی است که طرح‌هایی مانند احداث تقاطع غیر همسطح بیشتر به صورت مسکن عمل کرده و علیرغم اینکه مدیریت شهری چاره‌ای به غیر از این کار نداشته و هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود، مشکل و معضل ترافیک برطرف نمی‌گردد.

باغستانی گفت: ما برای رفع معضل ترافیک باید مردم را تشویق به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی کنیم و این مهم بدون فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و احداث مترو محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: چرا که ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم از وسائل عمومی برای تردد درون‌شهری استفاده کنید، اما امکانات لازم را در اختیار آنها قرار ندهیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: متاسفانه به دلیل بروز اختلافات میان پیمانکار طرح قطار شهری کرج و مدیریت مترو و شهرداری، شاهد کندی بسیار زیادی در اجرای این پروژه هستیم.

وی افزود: این در حالی است که قرار بود 6 سال قبل فاز نخست این پروژه با بهره‌برداری از 6 ایستگاه در کرج افتتاح شود، اما با توجه به شرایط موجود نمی‌توان امیدوار بود که تا چند سال دیگر نیز کرج دارای مترو شود.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: لازم است که استاندار البرز با استفاده از اختیارات قانونی خود به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری سازمان قطارشهری کرج وارد عمل شده و مانع از تداوم شرایط فعلی شود.

باغستانی در ادامه آماری را ارائه کرد و گفت: در حال حاضر و به دلیل تاخیر در راه‌اندازی مترو کرج روزانه حدود 500 میلیون تومان خسارت به شهر کرج و مردم وارد می‌شود.

وی گفت: اگر حقوق و دستمزد عوامل اجرایی، هزینه‌هایی که تا امروز انجام شده و بلااستفاده مانده است و همچنین خسارات از عدم استفاده از مترو از جمله هزینه‌های حمل و نقل، مصرف سوخت و آلودگی هوا را هم به این رقم اضافه کنیم، روزانه حدود یک میلیارد تومان به شهر کرج خسارت وارد می‌شود.

باغستانی بیان داشت: این هزینه در حال حاضر از جیب مردم پرداخت و امیدواریم که مسؤولان ارشد استان و حتی مسؤولان در سطح ملی هر چه سریع‌تر وارد عمل شده و اجازه ندهند چنین هزینه هنگفتی به مردم تحمیل گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار