استاندار زنجان:
استاندار زنجان گفت: نرخ بیکاری روستایی استان زنجان کمتر از ۷ درصد است و اقداماتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دست انجام است که به بهبود وضعیت معیشت روستاییان منجر می‌شود.
کد خبر: ۲۳۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲ 20 May 2016
جمشید انصاری بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز اول مجتمع پرورش گوسفند افشاری، اظهار کرد: حوزه کشاورزی زنجان نسبت به سایر استان‌ها قوی‌تر است، چرا که جمعیت روستایی آن بیشتر از متوسط کشوری است.

وی به نرخ بیکاری روستایی در استان زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: نرخ بیکاری روستایی استان کمتر از ۷ درصد است و ما چند برش استانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی داریم که به بهبود وضعیت معیشت روستاییان منجر می‌شود.

استاندار زنجان گفت: شورای حفاظت از منابع آب استان طی روزهای گذشته فعالیت‌های موثری برای حفظ منابع آب انجام داده است.

انصاری تاکید کرد: همچنین طی دو سال گذشته با انسداد چاه‌های غیرمجاز، ۵۵ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده و توانسته‌ایم با اصلاح الگوی کشت و ترویج کشت ارقام جدید، الگوهای خوبی در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی گفت: استان زنجان در حوزه‌های مختلف حرف‌های خوبی برای گفتن دارد چرا که ۱.۳۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را در اختیار استان بوده و سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در زنجان تولید می‌ شود.

استاندار زنجان ابراز کرد: خوشبختانه استان زنجان نسبت به برخی استان‌ها از بارش سالانه و منابع آب وضعیت قابل قبولی دارد.

انصاری افزود: طی چند سال گذشته به خاطر برداشت‌های بی‌رویه ذخایر آب، سطح آب‌های زیرزمینی پایین رفته و با مشکلات جدی مواجه‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار