دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل خواستار شد؛
دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل بر ضروری برجسته سازی برنامه های ترویج نماز در ادارات و دستگاه های اجرایی این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 15 April 2015

به گزارش مهر، الله شکر عبدی در همایش دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه اقدامات مطلوبی در خصوص ترویج نماز انجام می شود اما به قدر مطلوب برجسته سازی صورت نمی گیرد.

وی افزود: برای ترویج نماز باید اقدامات و برنامه های اجرایی در این راستا تبلیغ و اطلاع رسانی شود و از دبیران اقامه نماز ادارات درخواست می شود به این منظور در سال جاری برنامه های اساسی ترتیب دهند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان با تاکید به نقش رسانه به ویژه صدا و سیما خواستار مستند سازی و برنامه سازی از سوی رسانه های جمعی شد و اضافه کرد: باید از ظرفیت های مهم استان در راستای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی بهره برداری مطلوب شود.

عبدی با تاکید به اینکه در سطح جامعه فرهنگ اقامه نماز هنوز به شکل مطلوب جا نیافتاده است، از جمله مهمترین برنامه های سال جاری را استفاده از ظرفیت های موجود ادارات بر اساس تفاهم نامه های منعقده برشمرد.

وی گفت: در سال جاری به تبعیت از شعار سال ترویج نماز با همدلی و همزبانی با دستگاه های دولتی همراه خواهد بود و ضروری است در این راستا منویات رهبری و پیام های ۲۳ اجلاس نماز به عنوان سرمنشا و سرمشق مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان با اذعان به اینکه ستاد اقامه نماز تمامی پیام های ۲۳ گانه را آنالیز کرده است، ادامه داد: در هر پیام وظیفه هر دستگاه اجرایی مشخص شده است.

به گفته عبدی ستاد اقامه نماز تفاهم نامه دستگاه های اجرایی را بر مبنای آنالیز پیام ها تبیین کرده است و ارزیابی عملکرد نیز بر همین اساس خواهد بود.

وی با بیان اینکه عملکرد ادارات در ترویج نماز بر اساس نحوه اجرای آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز داوری و ارزیابی خواهد شد از اعمال تغییراتی در این آیین نامه خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: در بند ۹ آیین امه نحوه انتخاب ائمه جماعات ادارات و هزینه کرد آن همسان سازی شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز تغییر شاخص دیگر را تعریف بودجه مستقل برای برنامه های نماز مطابق با تغییرات بند ۱۷ دانست و افزود: در هر اداره دبیر اجرایی نسبت به برگزاری برنامه ها برآورد هزینه خواهد کرد.

در این مراسم همچنین مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به ضرورت توسعه برنامه های ترویج نماز در ادارات استان تاکید کرد.

علیرضا علیزاده با بیان اینکه اهمیت نماز در قرآن و احادیث بارها قید شده است، افزود: در عین حال اهمیت نماز جماعت بارها تاکید شده است و ضروری است در ادارات اهتمام بیشتری برای برگزاری نماز جماعت برنامه ریزی شود.

وی عملکرد ستاد اقامه نماز استان طی سال های اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در راستای ترویج نماز نیازمند همدلی و بسیج تمامی ادارات هستیم تا این فریضه به شکل مطلوبی در سطح جامعه نهادینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار