کد خبر: ۲۳۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 20 May 2016
دراین مطلب آمده است: فرا رسیدن سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) علاوه بر اینکه جشن‌های نیمه شعبان را در ذهن انسان تداعی می‌کند یادآور واژه‌ای عزتمند به نام "سربازان گمنام امام زمان (عج)" نیز می‌باشد، نشان پرافتخاری که برای نخستین بار حضرت امام خمینی (ره) به سینه نیروها و پرسنل وزارت اطلاعات نشاندند.
گمنامی سربازان امام زمان(عج) از آن جهت اهمیت می یابد که بویژه در سال های اخیر عملکرد وزارت اطلاعات بسیار شاخص بوده است و از آن جمله می توان به دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران و جاسوس های متعدد، نفوذ در اپوزیسیون خارج از کشور و سرویس های جاسوسی بیگانگان و مقابله با توطئه چینی دشمنان در فضای مجازی اشاره کرد.
علاوه بر آن مبارزه در بخش هایی همچون اقتصادی، شرکت های هرمی، زمین خواری، فرهنگی و مقابله با مدعیان دروغین که به دنبال سوء استفاده از احساسات دینی و فریب مردم هستند از دیگر فعالیت های شاخص وزارت اطلاعات است.
در این باره مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها در مورد جایگاه والای این مولود انقلاب و مردمی بودن وزارت اطلاعات تاکید و خدمات برجسته سربازان گمنام را خدمتی گران‌بها در فعالیت‌های کشور دانستند. مجموعه این عوامل سبب شد تا شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در تقویم رسمی کشور نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری کند تا از نیروهای خدوم وزارت اطلاعات قدردانی شود. نیروهایی که در طول سال‌های اخیر اقدامات برجسته‌ای انجام دادند و هیچگاه نامی از یک فرد برده نشده است.
خدمت به جمهوری اسلامی خدمت به نظامی است که برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) زمینه سازی می کند. به همین دلیل خادمین به ملت در وزارت اطلاعات را سرباز گمنام امام زمان(عج) می نامند. از طرفی ذات فعالیت‌های اطلاعاتی بدین صورت است که نمی‌توان اقدامات و فعالیت‌های آن را در معرض عموم گذاشت و به واسطه اصل طبقه‌بندی اطلاعات، نمی‌توان اخبار را به صورت علنی مطرح کرد. از این رو یکی از لازمه های اصلی خدمت در وزارت اطلاعات گمنامی است.
در این بین هر چند گمنامی که امروز برای نیروهای وزارت اطلاعات در نظر گرفته شده آنها را در پشت صحنه اتفاقات قرار داده اما این افراد مجاهدت‌های بسیار بالایی را برای تامین امنیت مردم انجام داده‌اند. امروز ما هر چند حضرت صاحب الزمان (عج) را به چشم خود نمی توانیم مشاهده کنیم اما ایشان در میان مردم جامعه حضور داشته و بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد در سایه عنایات امام زمان (عج) حل و فصل می شود. بنابراین کسانی هم که به صورت گمنام و خاموش در جامعه در حال فعالیت هستند، به عنوان سربازان گمنام ایشان و در زمره زمینه سازان ظهور قرار می گیرند.
امروز ماموریتی که بر عهده وزارت اطلاعات قرار دارد موضوع تامین امنیت پایدار در کشور است و این مسئله عمده ترین، اساسی ترین و راهبردی ترین فعالیتی است که سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقاطع مختلف زمانی و قریب به 4 دهه ای که از انقلاب اسلامی گذشته است،به خوبی اجرا کرده و در سایه مجاهدت‌های خاموشی که وزارت اطلاعات و سربازان گمنام داشته‌اند، امروز جایگاه ما از لحاظ امنیتی در منطقه جایگاه بسیار بالایی است که موجب شده جمهوری اسلامی در میان سایر کشورها سرآمد باشد. در این بین علیرغم همه دسیسه‌ها و فتنه‌هایی که اطراف ما بوده و به عنوان تهدید خارجی بر ما تحمیل شده، آنچه که سبب شد بر همه این تهدیدات فائق آمده و ما را در سلامت کامل نگاه دارد، ایمان و توکلی بود که نیروهای وزارت اطلاعات داشته و دارند.
از طرفی اگر امروز به این امنیت دست یافته‌ایم به واسطه همکاری و حضور همیشگی مردم ما بوده و با هماهنگی و همدلی آنان با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، توانسته‌ایم به یک امنیت پایدار دست یابیم. آنچه مهم است اعتماد سازی است که وزارت اطلاعات در میان مردم ایجاد کرده. هر چه ضریب اطمینان نسبت به وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی افزایش پیدا کند، مسلما این امنیت که حاصل تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) است در جامعه برجسته تر خواهد بود.
در مقطعی که نظام اسلامی از سوی گروهک‌های معاند و ضد انقلاب تهدید شد، طرح اطلاعات 36 میلیونی و مردمی از سوی امام (ره) موجب شکست اقدامات این گروهک‌های ضد نظام و برانداز انقلاب شد. در شرایط کنونی و برای مقابله با تهاجم فرهنگی و سایر هجمه‌های جدیدی که در جامعه در حال شکل‌گیری است و قصد نابودی نظام را در خیال خام خود می‌پرورانند، تشکیل یک مجموعه اطلاعاتی مردمی الزامی است. چرا که خود مردم در این چند دهه‌ای که از سال‌های انقلاب می‌گذرد، همواره وسط میدان بوده‌اند.
امروز هم می‌بایست تعامل و پیوستگی میان مردم و وزارت اطلاعات در سطح بالایی باشد و مردم این احساس را داشته باشند که وزارت اطلاعات از بطن مردم جوشیده و فعالیت ها نیز در راستای خدمت به آنهاست. این اعتماد سازی از سوی مردم نیز باید شکل گیرد و هموطنان نیز می بایست به خدمتگزاران خود در این مجموعه اعتماد و اطمینان کامل داشته باشند که به حمدالله دارند، چرا که کشوری می تواند توسعه، عمران و پویایی داشته باشد که به جذب سرمایه گذار بیاندیشد و بدین ترتیب اشتغال‌زایی برای جوانان خود داشته باشد. چنین امکانی زمانی فراهم می شود که امنیت در یک کشور برقرار باشد. مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که پیشگیری مقدم بر برخورد است. ما هرچه تلاش کنیم که با اقدامات پیشگیرانه جلوی ایجاد جرم و ناامنی را بگیریم می‌توانیم به تامین امنیت و آرامش بیشتر برای مردم دست یابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار